• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,67%45 608,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,67%45 608,04
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 26.05.03, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Börsiülevaade: tulemused viisid Kaubamaja langusse

Möödunud reede õhtul avaldatud esimese kvartali tulemused viisid Tallinna Kaubamaja aktsia täna mõõdukasse langusse.
Väärtpaberi sulgus 56,33 kroonil ehk 5,3% viimasest sulgemishinnast madalamal. Languse suurt protsenti ei saa väga tõsiselt võtta, kuna väärtpaberi viimane 59,46 kroonine sulgemishind on pärit möödunud kolmapäevasest pooletuhande kroonisest tehingust. Kuid siiski, päevaga nihkusid aktsia hinnanoteeringud tunduvalt allapoole. Parim müügihind peatus esimest korda viimase kahe nädala jooksul allpool 57 krooni.
Ehkki kaubanduskontserni esimese käive kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes ligi 8%, tõusis kontserni keskmine müügipind aastaga kolm korda enam, mistõttu keskmine müügimaht ruutmeetri kohta langes aastaga 13%.
Kuna Statistikaameti andmeil on jaekaupade müük aasta kahel esimesel kuul Eestis kasvanud üle 10%, siis võib arvata, et tugeva konkurentsi tingimustes on Tallinna Kaubamaja oma turuosa järele andnud. Kaubamaja kirjutas kvartaliaruandes, et möödunud aasta IV kvartalis lisandus turule mitmeid uusi kaubanduspindades kuid lisas, et ootab sel aasta konkurentsi stabiliseerumist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Käibest murettekitavam oli aga kaubanduskontserni 1,2 mln kroonine kvartalikahjum (0,18 krooni aktsia kohta). Kahjumi taga oli aastaga märkimisväärselt kasvanud rendi- ja reklaamikulud. Mõnevõrra tõstis kulupoolt ka ühekordne 1,5 mln negatiivse maksuotsusega kaasnenud kulu ja intressi- ja amortisatsioonikulu.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele