• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.10.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Peatoimetaja vahetuseni viis Postimehe äriseis

Möödunud neljapäeval otsustas Postimehe nõukogu vahetada senise peatoimetaja Urmas Klaasi Tarmu Tammerki vastu. Mõni nädal varem tagandati uudistetoimetuse juhi kohalt Kalle Muuli, kes jätkab Postimehe Euroopa Liidu erikorrespondendina.
Äripäeva arvates on Postimehes toimuvate kaadrimuutuste põhjuseks lehe tagasihoidlikud majandustulemused.
Postimees ei ole suutnud kasutada ära oma turuliidri positsiooni. Postimehel on peaaegu kaks korda rohkem tellijaid kui peamisel konkurendil Eesti Päevalehel. Samuti hoiab Postimees juhtkohta reklaamiturul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hea turupositsioon ei kajastu aga lehe äriseisus. Meediaekspert Toomas Leito hinnangul teenib Postimees käesoleval aastal 5?7 miljonit krooni kasumit. Päevalehe umbes 4 miljoni krooni suuruse kahjumi juures võib see tunduda hea saavutusena. Tegelikult on sel aastal üle 130 miljoni kroonist käivet tegeva ajalehe jaoks 5?7 miljonit krooni kasumit nõrk tulemus. Postimehel on potentsiaali teenida aastas üle 10 miljoni krooni kasumit.
Postimehe äriseisu nõrgestasid kulukad kevadised sooduspakkumised, mille abil üritati suurendada oma tellijate arvu Tallinnas ja Harjumaal. Samuti teeb Postimees suuri allahindlusi reklaamimüügil. Sellele viitas ka Postimehe nõukogu esimees Mart Kadastik, esinedes konverentsil ?Äriplaan 2004?.
Kadastiku sõnul müüvad Eesti ajalehed reklaami n-ö näo järgi, mis tähendab, et on olemas ametlikud reklaamihinnad, kuid tegelikkuses jõutakse omavahel tihti odavamate kokkulepeteni. Kadastiku sõnul jätkub näo järgi müük ka järgmisel aastal.
Postimehe juhte teeb murelikuks Emori meediauuring. Hoolimata Tallinnas tehtud pingutustest jäi Emori andmetel Postimehe lugejate arv pealinnas umbes 19 000 võrra alla Päevalehele. Emori meediauuring võib kahandada Postimehe atraktiivsust reklaamiandjate silmis.
Mart Kadastik on peatoimetaja vahetust kommenteerides viidanud vajadusele reageerida kiiresti muutunud keskkonnale ning lugeja ootustele. Sarnaselt põhjendati ka uudistetoimetuse juhi Kalle Muuli ametist lahkumist. Äripäeva andmetel kritiseeris Kadastik Postimehe toimetuse juhte sisulises allajäämises Päevalehele.
Mart Kadastik üritab toimetuse juhte vahetades parandada lehe sisu ning seeläbi suurendada Postimehe loetavust Tallinnas.
Uus Postimehe peatoimetaja Tarmu Tammerk on tunnustatud meediaspetsialist. Seni on Postimehes A ja O olnud Mart Kadastik ning peatoimetaja roll on jäänud tagasihoidlikuks. Võrreldes varasemate peatoimetajatega on aga Tammerk kõvemast puust ning Postimehe sisuline areng sõltub sellest, kuidas sujub kahe kõva kivi, Mart Kadastiku ja Tarmu Tammerki koostöö.
Kindlasti on aga jätkuvalt Postimehe ambitsiooniks edestada Tallinnas lugejate arvult Päevalehte. Kui see õnnestub, siis võib peatoimetaja vahetust pidada õnnestunuks.
Äripäev soovib Tarmu Tammerkile edu uues ametis.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele