Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Ametnikud sõdivad seksikate reklaamidega
Sotsiaalministeerium tahab keelustada meelad tütarlapsed autode ja telesaadete reklaamides ning lastele suunatud kaupade reklaamid koolides.
Sotsiaalministeeriumis koostatud parandused reklaamiseaduse eelnõule ei lubaks tulevikus näiteks Rimi kauplusteketil teha senisel kujul oma sünnipäevakampaaniat loosungi all «kaks ühe hinnaga». Reklaamil kahe naisega abiellunud mees väljendaks selle ettepaneku valguses oma halvustavat suhtumist vastassugupoolde, kirjutab Postimees.
?ampoonitootjatel tuleks aga loobuda reklaamist, milles naisterahvas lennukis suure mõnuga juukseid peseb. Sealt kostvad helid meenutavad ametnike hinnangul seksuaalakti, see ei oleks aga seaduse järgi samuti sobiv.
Lõviosa reklaamidest tuleks ministeeriumi hinnangul ära korjata ka koolidest ning tulevaks õppeaastaks ei saaks koolid ega kirjastajad trükkida enam reklaame sisaldavaid päevikuid. Sotsiaalministeeriumi pressiesindaja Katrin Pärgmäe sõnul oleks seal lubatud vaid sotsiaalreklaam ning kultuuri ja huviharidust tutvustavad materjalid.
Pärgmäe sõnul on eesmärgiks luua selge arusaam soolisest võrdõiguslikkusest ning vältida juhtumeid, kus reklaamis suhtutakse ühte sugupoolde alavääristavalt. Lastele suunatud reklaami piiramine peaks aga aitama vältida nende maailmapildi väärastumist.
Reklaamitootjate ja selle alaga seotud inimeste hinnangul pingutab sotsiaalministeerium nii rangete keeldudega siiski üle.
Reklaamispetsialist Hando Sinisalu sõnul otsivad reklaamitegijad mõne keelu korral lihtsalt uue võimaluse, kuidas sellest kõrvale hiilida. «Kui seksi ja erootika abil on võimalik midagi müüa, siis on selle juured ühiskonnas,» lausus ta. «Keeldude-käskudega seda vaevalt muudab.»