• OMX Baltic−0,37%307,15
  • OMX Riga−0,29%891,63
  • OMX Tallinn−0,39%2 086,95
  • OMX Vilnius−0,13%1 201,24
  • S&P 500−0,27%6 022,24
  • DOW 300,00%42 865,77
  • Nasdaq −0,5%19 615,88
  • FTSE 1000,13%8 864,35
  • Nikkei 225−0,72%38 142,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,55
  • OMX Baltic−0,37%307,15
  • OMX Riga−0,29%891,63
  • OMX Tallinn−0,39%2 086,95
  • OMX Vilnius−0,13%1 201,24
  • S&P 500−0,27%6 022,24
  • DOW 300,00%42 865,77
  • Nasdaq −0,5%19 615,88
  • FTSE 1000,13%8 864,35
  • Nikkei 225−0,72%38 142,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%91,55
  • 22.11.04, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Edelaraudtee peab võimalikuks mitme rongiliini sulgemist

Edelaraudtee kaalub kasvanud kulude tõttu osa Lõuna-Eesti rongiliinide asendamist bussidega ning kindlasti tõstetakse tuleval aastal ka rongipiletite hindu.
Edelaraudtee juhi Henn Ruubeli sõnul on tuntavalt kallinenud kütuse ja metalli hind ning uuel aasta tuleb tõsta ka töötajate palku. Riigitoetus Lõuna-Eesti rongiliinidele ei ole viimastel aastatel aga oluliselt muutunud. Seetõttu kaalutakse tõsiselt näiteks Tartu-Orava ning Tartu-Elva rongiliinide asendamist bussidega, kirjutab Postimees.
«Lähtuda tuleks põhimõttest, et rongid võetakse neilt liinidelt, kus on kõige vähem reisijaid, ning need on just Elva ja Orava liinid,» rääkis Ruubel. «Samas on see vaid üks variant võimalikest arengutest ning praegu peame tuleva aasta dotatsioonide teemadel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga läbirääkimisi.»
Ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatteri sõnul taotleb Edelaraudtee neilt tulevaks aastaks kaheksat miljonit lisakrooni, mis läheks Eesti Raudtee infrastruktuuril sõitvate liinide käigushoidmiseks. Pärnu ja Viljandi suunal on dotatsioonisummad lähiaastateks kinnitatud, sest sealne raudtee läks erastamise käigus Edelaraudteele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Orava ja Elva rongiliinide sulgemisest on veel vara rääkida, sest eri variandid on alles töös,» lausus Tatter. «Selge on aga see, et firmal tuleb piletihindu tõsta, ja sealt on võimalik teenida osa puuduvast rahast. Hinnad on 2001. aastast olnud samad.»
Ruubeli sõnul ootab ministeerium, et Edelaraudtee teeniks hinnatõusu ja reisijate hulga suurenemise arvelt neli miljonit krooni, kuigi ettevõte ise ootab sealt tuleval aastal lisaks kahte miljonit krooni. Reisijate arvu kasvuks on prognoositud seitse protsenti.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele