Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuvaba reklaamkink võib tänavu olla kolm korda kallim kui mullu

    Uuel aastal jõustunud ja planeeritavad muudatused reklaamkingituste maksustamise osas kolmekordistavad kingi maksuvaba väärtust.
    Kingitustega seotud maksuküsimusi reguleerivad nii käibe- kui ka tulumaksuseadus ning tuleb arvestada, et nendes olevad regulatsioonid on mõnevõrra erinevad.
    Käibemaksuseaduse järgi ei teki käivet ja seega ei pea käibemaksu lisama ettevõtluse huvides mittemüüdava kaubanäidise või reklaamkingi üleandmisel. Käibemaksu kuuenda direktiivi kohaselt ei teki käivet näidise või väheväärtusliku kingituse üleandmisest. Kuna sedavõrd üldine lähenemine nagu direktiivis võiks tekitada siseriiklikult segadust (see, mis ühele on väheväärtuslik võib teise jaoks osutuda väärtuslikuks), sätestati 2002. aastal jõustunud käibemaksuseaduses piirang, et käivet ei teki reklaami eesmärgil tehtud kingituse üleandmisest, kui selle väärtus ei ületa 50 krooni. Seega peeti Eestis väheväärtusliku ja väärtusliku piiriks 50 krooni. Selline piirmäär võis olla sobilik küll aastal 2002, kuid arvestades hetke elukallidust ei ole see enam kohane. Käesoleva aasta alguses jõustunud käibemaksuseaduse muudatuste kohaselt tõsteti kehtestatud piirmäära 150 kroonini. Seega kui tehakse reklaamkingitus, mille maksustatav väärtus ei ületa 150 krooni, saab käibemaksukohustuslane sisendkäibemaksu maha arvata, kuid üleandmist ei pea maksustama. Maksustatavaks väärtuseks loetakse üldjuhul kauba soetusmaksumust või selle omahinda.
    Selleks, et tehtud kingituse üleandmist ei loetaks käibeks, peavad olema täidetud kolm tingimust: kingitus peab olema tehtud ettevõtluse huvides, kingitus peab olema tehtud reklaami eesmärgil ja kingituse maksustatav väärtus ei tohi ületada 150 krooni.
    Eelnevalt nimetatud kaks esimest tingimust jätavad igale ettevõtjale väga ulatusliku mänguruumi. Tehtav kingitus ei pea olema tähistatud äriühingu logoga või tegemist ei pea olema äriühingu poolt toodetava kaubaga. Iga ettevõtja võib ise otsustada, milline on see kaup, mis täidab kõige edukamalt tema äriühingu reklaamimise eesmärki. On ka võimalus, et reklaami eesmärgil üleantav kaup ei ole oma olemuselt seotud äriühingu majandustegevusega, kuid seda jagatakse äriühingu kliendipäeval või infomessil. Kingitusele kehtestatud rahalise piirmäära juures on oluline teada, et see kehtib iga üksiku kingituse kohta, seega võib ühele isikule teha mitu erinevat kingitust, mille väärtus kokku ületab 150 krooni. Juhul kui reklaami eesmärgil jagatakse äriühingu enda toodangut, tuleb tähele panna, et jagatava toote maksustatav väärtus ei tohi ületada 150 krooni. Kui kingituse maksustatav väärtus on üle 150 krooni, maksustatakse kingitus käibemaksuga täies ulatuses.
    Hetkel kehtiv tulumaksuseadus on võrreldes käibemaksuseadusega oluliselt konservatiivsem. Tulumaksuseaduse kohaselt maksustatakse tulumaksuga kõik Eesti juriidilise isiku poolt tehtud kingitused sõltumata nende väärtusest. Siinkohal on mõistetud, et seesugune regulatsioon ei ole kooskõlas maksustamise põhimõtetega. Möödunud sügisel koostas rahandusministeerium tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille kohaselt ei maksustata tulumaksuga reklaami eesmärgil üleantavat kaupa ega osutatavat teenust, kui selle väärtus on kuni 150 krooni. Siinkohal peab aga arvestama, et tulumaksuseadus lähtub kingituse turuhinnast, mitte maksustatavast väärtusest nagu käibemaksuseadus. Tegemist on eelnõuga ja ei ole teada, kas ja millal see jõustub.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.