Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärikliendiga suheldes keskendu usaldusväärsele otsekontaktile

    Turundusmeetodeid valides tuleb eelkõige silmas pidada kolme asja: toodet, sihtrühma ja eesmärki. Kui tegemist on kindlale sihtrühmale suunatud kallimate ja spetsiifiliste toodetega, pole mõtet kulutada raha reklaamile massimeedias. Kui sihtgrupiks on ärikliendid, saavad põhiargumentideks toote funktsionaalsus ja müüja usaldusväärsus.
    Mayeri Industries ASi turundusjuht Enel Kolk tutvustas, et Mayeri valikus on lisaks laiatarbekaubale ka professionaalseks otstarbeks mõeldud pesu- ja puhastusvahendid. Neid müüakse näiteks keemilistele puhastustele ja ujulatele.
    Kolga sõnul ei ole Mayeri oma profitoodetele otsest reklaami teinud. Kolk lisas, et parimaks müügiedenduseks on luua klientidega usaldusväärseid otsesuhteid, pakkuda sobivat hinda ja tarnekindlust.
    Tartu Ülikooli majandusteaduskonna doktorandi Andres Kuusiku sõnul ongi äriklientide turul mõistlik seada põhirõhk isiklikule müügisuhtlusele. See võimaldab toote omadusi ja erisusi paremini selgitada, enda kompetentsust tõestada ja kliendi suhtumist ning ostuotsust aktiivselt mõjutada.
    Kui eesmärk on uute klientide leidmine, on Kuusiku arvates kasulik teha koostööd vastavate erialaliitudega ja uurida oma klientidelt konkurentide ja partnerite kohta.
    Olemasolevate klientide hoidmiseks võib Kuusiku sõnul üritada kasutada kliendi äriprotsessidesse integreerumist, partnerlust tootearenduses või muu sünergia saavutamiseks. Proovida võib ka kliendi emotsionaalset sidumist - muuta äripartner sõbraks, kellel on väga raske sulle "ei" öelda. Usaldusväärsust aitab Kuusiku sõnul tõsta, kui erialastes ajakirjades eksperdina sõna võtta.
    Hea võimalus oma tooteid tutvustada ning klientidega otsekontakte saavutada on ka mess. Jälgida tuleb aga, et ei satutaks osalema valele sihtgrupile mõeldud üritusel.
    Danfoss ASi külmutusseadmete müügiinsener Ursula Kindel lausus, et nemad on osalenud näiteks Toidumessil, kuid väga suurt kasu väljapanek seal kahjuks andnud ei ole.
    Kindeli sõnul kuuluvad Danfossi tootevalikusse komponendid, mida kasutatakse külmikutes, kaubanduslikes ja tööstuslikes külmasüsteemides toiduainete säilitamiseks ja külmutamiseks ning õhukonditsioneerides. Tooteid pakutakse nii hulgimüüjatele, kauplustekettidele, külmhoonetele kui ka külmasüsteemide paigaldusfirmadele. Kindel ütles, et nimetatud klientidega suhtlemisel on efektiivseim reklaami- ja müügikanal otsekontakt. Seetõttu on Danfoss oma toodete tutvustamiseks korraldanud klientidele ise seminare ning koolitusi. Ka tutvustatakse tooteid saates infot e-kirjaga. "Aeg-ajalt oleme kasutanud ka reklaamimisvõimalust meediaväljaannetes. Kuna aga turul puudub meie valdkonnale sobiv väljaanne, on hea reklaampinna leidmine pisut raskendatud," lausus Kindel.
    Ärilt ärile turunduskommunikatsioon erineb eratarbijatele massiliselt müüdavate ja reklaamitavate tarbetoodete kommunikatsioonist. Kasutatakse küll ka traditsioonilisi toetusmeetmeid, kuid vaid valitud kanalites, näiteks reklaame erialaajakirjades.
    Äriturunduses ei ole vaja kasutada massturundust, massikommunikatsiooni, kuna kliente on suhteliselt vähe, võimalikud kliendid on kergesti tuvastatavad ja kommunikatsioonis saab kasutada kliendikeskset lähenemist. Tehnoloogia arenemisega on lihtsustunud ning odavnenud ka sobiva sihtrühma otsene tabamine.
    Äriklientidele orienteeritud ettevõtete kommunikatsioonimeetmestikus on oluline kaal otseturundusel. Selle kaudu läheb õige info õigele kliendile.
    Otseturundus tähendab klientidega suhete loomist, vahetut suhtlust ja kiiret tagasisidet.
    Otseturundus on kliendikeskne. Iseloomulik on isiklik suhtlus ja toote esitlemine sobiva meedia kaudu, kahesuunaline sõnum, kohene reaktsioon, tagasiside saadavas infos ja suurenenud tarbimises, tulemuste analüüsitavus, mõõdetavus ja kontrollitavus. Otseturundus võimaldab keskenduda kasumlikele klientidele, luua eeliseid konkurentide ees, tugevdada klientide lojaalsust, koostada kliendiandmebaase.
    Iga ettevõte peab valima enda jaoks otseturundusmeetmed, mis annavad integreeritult tõhusaima tulemuse, arvestades turgu, valdkonda, kliente, eesmärke ja ressursse. Luua tuleb firma eesmärke täitvad turundussõnumid.
    Spetsialistide-arvamusliidrite suust suhu liikuv kommunikatsioon etendab äriturul samuti olulist mõju. Seda nii tööalastel kokkusaamistel, tooteesitlustel, messidel, kui ka lävimisel partnerite ja klientidega.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.