Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Firmastiili loomisesse tasub investeerida

    Bossa Teeninduse (endine Estomatic) juhatus on veendunud, et selge korporatiividentiteet on tähtis. Seetõttu otsustas firma juhatus tellida Bossa brändile stiiliraamatu, kus määratud sümboolika kasutamine mitmesugustel firmaidentiteedi kandjatel.
    Bossa juhatuse esimehe Risto Eelmaa sõnul on ühtsel baasil välja töötatud nii kuumade kui ka külmade jookide identiteedilahendused. Kohvijookide puhul töötab soe ja vee puhul külm värvikooslus. Olemas on ka blanketid ja kindel kirjastiil, mida ettevõte kasutab dokumentatsioonis ja kirjavahetuses, samuti hooldusmeeskonna tööriided, firma värvides sõidukid, Bossa märgiga kohvi- ja veeautomaadid ning kodulehekülg.
    Eelmaa lausus, et korporatiivimago väljatöötamine on kulukas ettevõtmine, kuid see on ühekordne väljaminek, mis ennast kindlasti ära tasub. Näiteks on ühtsed kujunduspõhjad olemas kõikideks reklaammaterjalideks ja stiiliraamatu lahendusi kasutatakse ka vast avatud Leedu esinduses.
    Nagu selgus Emori spontaanse tuntuse uuringust, on investeeringu tulemusi näha juba poole aastaga. Kuigi Bossa bränd oli uuringu tegemise ajal kasutusel olnud vaid kuus kuud, tunti seda juba oluliselt rohkem kui kaubamärki Estomatic, mis oli turuliider tervelt seitsme aasta vältel.
    Reklaamiagentuuri Indigo Bates tegevjuht J. Margus Klaar ütles, et ühtse ja väljapeetud firmastiili vajadus sõltub ettevõtte suhtlusringist. Üksik juuksur, kes peab salongi, ei vaja Klaari sõnul kallist firmagraafikat. Piisab ilusasti kirjutatud uksesildist, sest tegemist on kindlast kohast ja konkreetselt inimeselt ostetud teenusega.
    Firmastiili vajadus tekib Klaari kinnitusel siis, kui sama juuksur tahab avada veel salonge. Kuna eeldatavalt läheb äril hästi ning teatud ringkonnas on nad tuntud, siis tuntuse kapitaliseerimiseks on tähtis, et salongid oleks sarnase välimuse ja sisseseadega. Siis teab klient, et ka uues kohas pakutakse sama kvaliteeti.
    Klaar sõnas, et firmat, nagu ka inimest, hinnatakse alguses välimuse järgi. "Firmastiili eesmärk on jätta klientidele usaldusväärne maine, et inimene tänavalt julgeks pakutavaga lähemalt tutvuda. Ka annab ühtne firmastiil äratundmisvõimaluse - mida rohkem firma logo ja graafikat nähakse, seda tuttavam ja usaldusväärsem firma on," ütles Klaar
    Klaari sõnul on võimatu vastata, kui palju võiks logo väljatöötamine ettevõttele maksma minna. "Onupoeg, kes kujundada oskab, võib teha laheda logo kahe õlle eest. Täiuslik firmastiil aga, alates logost ja lõpetades sellega, kuidas logo erinevates olukordades kasutada, maksab alates 50 000 kroonist," ütles ta.
    Sarnaselt Eelmaa ja Klaariga oli ka reklaamiagentuuri Ecwador tegevjuht Heily Aavik arvamusel, et iga ettevõte peaks leidma vahendid, et töötada välja ühtne turunduskontseptsioon, see korralikult läbi analüüsida ja võtta edaspidiseks teenäitajaks.
    Suurettevõtetel on enamasti turunduskontseptsioon olemas. Kuid ka väike- ning keskmise suurusega firmad peaksid koostama oma ettevõtte stiiliraamatu, kus kinnitatud firma logo, selle värvid, infokandjate ning reklaamide kujundusnäidised, kodulehe kujunduspõhimõtted ja muu oluline.
    Ka Aavik kinnitas, et identiteedi loomine on kulukas ja selle vilju saab noppida alles aastate pärast, kuid samas aitab ühtse identiteedi olemasolu turunduskulusid optimeerida.
    Firma näo kujundamisel on olulisim positiivse emotsiooni loomine ja seda väga pikaks ajaks. Logo ja firmagraafika muutmine ei olegi nii lihtne, kui esmapilgul tundub. Seetõttu on tark teha kohe väga korralik firmastiil, mida võiks kasutada lausa aastasadu.
    Näiteks Coca-Cola logo on kasutusel 1886. aastast. Kui Coca turundusinimesed tõid 1986. aastal firma 100. sünnipäevaks turule New Coke'i, lõppes see poole aasta pärast müügikatastroofiga.
    Klientidele ei meeldi ei nimede ega logode muutmised, eriti nende firmade puhul, mis on kujunenud ikoonideks. Inimesele pannakse ju ka reeglina nimi üks kord, ja seepärast tuleb seda teha väga läbimõeldult ja targalt. Sama lugu on firma, partei või mis tahes muu organisatsiooniga.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.