Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sky Media eeskujul muudavad reklaamihindu teisedki jaamad

    1. septembrist on Sky Plusis kuulatavaimate ajatsoonide hind eelnevast 20% kõrgem. Russkoje Radios tõsteti parimate ajatsoonide hinda 10%. Raadio 3 omakorda langetas kõigis ajatsoonides hindu 30%.
    Meediaagentuuri Initiative/VIA klienditeeninduse juht Agne Vilt nendib, et hinnatõus on mõistetav, kuna raadioreklaami hulk, nagu kogu meediareklaami turg, on jõudsalt kasvamas.
    Selle tulemusel muutusid reklaamipausid kõnealustes kanalites parima kuulatavuse aegadel pikaks ja tekkis oht, et reklaamisõnum kaob mürasse ning raadiokampaaniate efektiivsus väheneb.
    "Sky Plus ja Russkoje Radio on populaarsed jaamad, kus hinnatõusu pole pika aega toimunud. Hinnakorrektsiooniga tasakaalustati kontaktihinnad - reklaamihinnad viidi vastavusse kuulajate hulgaga. Kindlasti ei jää ka teistes raadiojaamades reklaami maksumus praegusele tasemele, hinnatõuse on oodata edaspidigi," ütleb Vilt. Ta lisab, et pisut ootamatu on Raadio 3 hinnalangus, kuid arvestada tuleb, et tegu on alles areneva kanaliga ning hinna alandamise taga on soov saada juurde reklaamikliente.
    Trio LSL Raadiogrupi juhataja Priit Jõgi lausub, et hindade ülevaatamine on igati normaalne protsess.
    Ka Trio plaanib lähitulevikus hinnad taas üle vaadata ning neid korrigeerida.
    Jõgi sõnul ei tähenda see üldist hinnatõusu, vaid nõudluse ning pakkumise tasakaalu viimist.
    Sky Media müügidirektor Heiki Abel on veendunud, et hinnakorrektsioon Sky Media kanalites oli pigem hilinemine kui kiirustamine ja septembri esimesed nädalad kinnitavad, et seda tehti viimasel hetkel.
    Abel märgib, et vastasel korral oleksid nad reklaami liigse mahu tõttu hakanud kaotama kuulajaid, see omakorda aga oleks vähendanud reklaamitellijate huvi.
    Abeli kinnitusel on TNS Emori iga kvartali päevikuuringu põhjal kõik Sky Media raadiojaamad viimase kolme aasta jooksul hoidnud ja kasvatanud oma kuulajanumbreid.
    "Võrreldes tänaseid reklaamihindu, võib täheldada, et veel paar aastat tagasi kuulatavuse tipus olnud konkureerivad jaamad on esituskordade hinnas kuni 50% kallimad kui Sky Plus ja Russkoje Radio pärast hinnakorrektsiooni," lausub ta.
    Rein Iida, reklaamiagentuuri Taevas Ogilvy juht, möönab, et hinnamuutused tänasel ärimaastikul on nii tavalised nähtused, et ei näe selles raadiokanalite hinnamuutuses erilist mõju kogu reklaamiturule.
    "Raadioreklaam on tore ja hea reklaamikanal, aga reaalselt on siiski väga vähe oluliselt suure kuulajaskonnaga saateid või ajaperioode, kuhu meediaagentuurid soovitavad klientide reklaame panna," nendib Iida.
    Arvestades, et Sky Media hindu pole muudetud paar aastat ning kuulajanumbrid on kasvanud, ei tulnud hinnatõus ootamatult.
    Lisaks headele kuulajanumbritele on hinnatõusu olulisemaks põhjuseks kanalite reklaamimaht.
    Viimaste kahe aasta jooksul on see Sky Plusi ja Russkoje Radio kuulatavaimal ajal kasvanud. Kohati muudab reklaamide rohkus edastatavad sõnumid eristamatuteks. Kui nõudlus ületab pakkumise, on loogiline samm seda hindadega korrigeerida.
    Võib öelda, et Sky Media jaamade hindade tõus on pigem inflatsioonist tingitud muutus ja olulisi muudatusi raadioturul kaasa ei too.
    Reaalsus on, et Sky Pluss ja Russkoje Radio on kuulatavaimad raadiod ja loobuma neis keegi ei hakka. Mõnevõrra võib väiksemate klientide eelarve hinna tõttu siiski ka liikuda teistesse kanalitesse (nt Star FM ja Raadio 3).
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Erje Mettas: majanduse jahtumine toob hoiused taas au sisse
Keskpangad rakendavad jõudsalt meetmeid kõrge inflatsiooni ohjamiseks ning oodatav majanduse jahtumine suunab eraisikute ja ettevõtete tähelepanu taas raha pankades hoiustamisele, prognoosib Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Keskpangad rakendavad jõudsalt meetmeid kõrge inflatsiooni ohjamiseks ning oodatav majanduse jahtumine suunab eraisikute ja ettevõtete tähelepanu taas raha pankades hoiustamisele, prognoosib Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Majanduslanguse kartus pani investorid taas müüma
USA aktsiaturg teisipäeval langes laiapõhjaliselt, kui nõrk tarbija kindlustunde indeksi näitaja vähendas uuesti investorite optimismi ning kasvatas muret, et Föderaalreservi agressiivne võitlus inflatsiooniga võib majanduse langusesse viia, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg teisipäeval langes laiapõhjaliselt, kui nõrk tarbija kindlustunde indeksi näitaja vähendas uuesti investorite optimismi ning kasvatas muret, et Föderaalreservi agressiivne võitlus inflatsiooniga võib majanduse langusesse viia, vahendab Reuters.
Sõõrumaa meelitas enda juurde ühe Wise'i finantsjuhi
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Enefit Greeni Soome tuulepark hakkab investoritele raha tootma järgmisel aastal
Enefit Greeni 13 tuulikuga Tolpanvaara tuulepark hakkab elektrit tootma 2023. aasta sügisel. Pargi ehitusse investeerib börsifirma 83 miljonit eurot.
Enefit Greeni 13 tuulikuga Tolpanvaara tuulepark hakkab elektrit tootma 2023. aasta sügisel. Pargi ehitusse investeerib börsifirma 83 miljonit eurot.
Vaatamata keerulisele ajale hakkas ettevõtja julgemalt laenama
Selle aasta mais kasvas majapidamiste laenuportfell Eesti pankades taas eelnevast kuust kiiremini, 267 miljoni euro võrra. Kasvas ka ettevõtjate laenuhuvi – uusi laene võtsid ettevõtjad 462 miljoni euro ulatuses, mis on tänavu suurim kuine laenukasv.
Selle aasta mais kasvas majapidamiste laenuportfell Eesti pankades taas eelnevast kuust kiiremini, 267 miljoni euro võrra. Kasvas ka ettevõtjate laenuhuvi – uusi laene võtsid ettevõtjad 462 miljoni euro ulatuses, mis on tänavu suurim kuine laenukasv.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.