Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merkol ja Baltifastil kava Soodlas liiva kaevandada

    Kui paekarjääride vähesus ja killustikupõud on ehitusettevõtjatele pidev probleem, siis teise ohuna on terendamas liivanappus, eeskätt Harjumaal.
    Seni ilma liivakarjäärita Merko Kaevandused ja Männikul kaevandav Baltifalt otsivad lahendust Anija vallas asuvast Soodla liivamaardlast. Harjumaa keskkonnateenistus andis juba loa seal keskkonnamõjude hindamise algatamiseks. Kahele liivakarjäärile tellivad ettevõtted ühiselt keskkonnamõju hindamise Steigerilt. Uuringud ja asjade käik võivad aga võtta määramatu aja ning asjaosalised ei tihka öelda, millal võiks Soodlas kaevandama hakata ja kas üldse.
    "Liiva defitsiit on suur ja kaevandamisloa saamiseks tuleb käia pikk ja vaevaline teekond," sõnas ASi Baltifalt liivakarjääride juht Tõnu Elme. Tema sõnul on Soodla karjääris kaevandamise loa saamine ettevõttele eluliselt vajalik. Praegused Baltifalti liivakarjäärid Männikul ammenduvad tuleva aasta alguseks. On küll esitatud taotlus lisa saamiseks, kuid vastust veel pole. Baltifaltil on 70-80 klienti, kes saavad liiva Männikul asuvast karjäärist, samuti varustatakse sealt oma teedeehituse ettevõtet. Elme sõnul räägib Soodlas kaevandamise kasuks see, et seal häiritaks võimalikult vähe elukeskkonda.
    Merko Kaevandustel pole hetkel oma liivakarjääri ning Soodla teeks otsa lahti. Merko Kaevanduste juhatuse liikme Peep Siitami sõnul oleks ettevõttel Soodla karjääris võimalik kaevandada 3 miljonit kantmeetrit liiva, mis on suures osas täitematerjaliks sobilik liiv. Siitami sõnul on menetluses veel paar luba, kuid neile veel vastust pole.
    "Liiva pole ja defitsiit tekitab hinnasurve. Tuleks vaadata selliseid kohti, kus saab kaevandada. Uute kohtade leidmine on Harjumaal problemaatiline," tõdes Siitam.
    "Eks olukord liivaga on nagu kõigi ehitusmaterjalidega küllaltki pingeline. Ehitusmahtude järsk kasv avaldab mõju kõigile," arutles ASi Silikaat tegevjuht Rein Trei. Ettevõttel on karjäär Männikul ja selle varusid jätkub veel aastateks. Ka on antud sisse karjääri laiendamise taotlus. "Müüme liiva vaid pikaajalistele lepingupartneritele ja kasutame ise tootmises. Ega liivavarud ka lõputud pole," sõnas Trei.
    Harjumaa keskkonnateenistuse juhataja Jaan Pikka sõnul on pikemas perspektiivis liivapuudus paepuudusest suuremgi, sest varud on väiksemad ja häid kaevanduskohti lihtsalt pole. "Häid kohti pole võtta. Ümber Kuusalu on suured maardlad, aga see on halb, kui seal kõik üles kaevatakse ja maha jääb hulga järvi," sõnas Pikka. Küll kannatab tema sõnul veel Männiku karjäärist kaevandada, kuid ka seal pole oluliselt kaevandamismahte suurendatud.
    "Kui Soodlas tehtav keskkonnamõjude hindamine lubab kaevandada, siis Soodla annab mõningase leevenduse," sõnas Pikka. Alternatiiv on liiva vedu kaugemalt, kuid see tuleb kõvasti kallim.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.