Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Säästa integreeritud turundusega

    Elioni kommunikatsioonijuht Sigrid Karu-Holloway ütleb, et massimeedia integreerimine hästi valitud reklaamiga väljaspool massimeediat (BTL, below-the-line reklaam) võimaldab müügitulemusi saavutada oluliselt väiksema eelarvega, kuna vähem panustatakse kallimale meediale.
    Ta lisab, et iga toote või pakkumise puhul ei ole integreeritud turunduskommunikatsioon otstarbekas, kuid kampaaniat planeerides tasub teada, et õnnestunud kombinatsiooniga BTL- ja ATL- (reklaam ostukohas) lahendusest on võimalik saavutada suurepäraseid tulemusi.
    "Integreeritud turunduskommunikatsiooni kasutamise heaks näiteks on praegu käimasolev Elioni kampaania "Pöörane pakkumine", kus sõnum - liitu Kodulahendusega ja saad tasuta arvuti - on lihtne," räägib Karu-Holloway.
    Kampaanias on esmakordselt integreeritud tavapärane massimeedia BTLiga. Massimeedia eesmärk on tagada kampaania alguses sõnumi jõudmine massideni, saavutada tarbijaga personaalsem side ja panna kampaania elama.
    BTL kommunikatsioonis on sõnumiga "Tasuta arvuti" illustreeritud arvutikastid, millega käivad ringi tavalised inimesed rahvarohkemates kohtades. Sama sõnum on kinnitatud suuremates liiklussõlmedes autode katustele ning ripub ka tänavavalgustuspostidel.
    Media House'i arendusjuht Hanno Kindel möönab, et 1990. aastatel komeedina esile kerkinud integreeritud turunduskommunikatsiooni mõiste on tänapäeval varju jäänud, kuid iga turundaja kasutab neid iseenesest mõistetavalt koos.
    Sõltuvalt reklaamitava brändi elutsüklist võivad massimeediareklaam ja BTL-tegevused Kindeli sõnul olla erineva tähtsusega. Näiteks brändi lansseerimisperioodil on oluline massimeedias edastatav lugu brändi kohta. Sama tähtis on uue brändi selge eristuvus ostukohas.
    Lansseerimisele järgnev brändi kasvuperiood annab edasiseks kaks teed. Selgelt eristuv ja hea turuosaga bränd peaks panustama massimeedia reklaamile. Ostukoha tegevus võib, aga ei pea väga intensiivne olema. Vähese eristuvusega tootel aga tuleks kasutada võimalusi intensiivse väljapaistvusega ostukohas.
    Brändi küpsedes valikud ei muutu. Tugev bränd tähendab lojaalset kasutajaskonda, keda köidetakse ikka massimeedias. Kehvalt arendatud bränd sunnib endiselt usinalt poodides allahindlusi kasutama. "Kuid üks on selge - lisaraha brändi premium-staatuse eest makstakse ikkagi massimeediast saadava emotsiooni najal, ostukoha meediakanalid ei ole suutelised võistlema ühe võimsa teleklipiga," möönab Kindel.
    Reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht Kent Raju ütleb, et aina enam firmasid mõistab, et kommunikatsioon ei saa olla ühepoolne sõnumi tampimine, vaid eeldab, et tarbijagi sõna sekka öelda saaks.
    Selleks on Raju sõnul väga head võimalused loonud internet, mida Kala Ruudus soovitab oma klientidele just integreeritud turunduskommunikatsiooni osana.
    Kampaanialehele suunavad bännerid on hea lisavahend kampaania elavdamiseks, kuid üldjuhul päris iseseisvalt veel piisavalt ei toimi. Internet loob aga tohutult reklaamivõimalusi, millest bänner on algelisim.
    Populaarsetesse portaalidesse sisseimbumine, info lekitamine, videod, kommuunid, blogid - alternatiivseid võimalusi on palju.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooni põhiline eelis on terviklik ja mitmeastmeline kommunikatsioon tarbijaga. Terviklik, sest kommunikatsioon põhineb brändistrateegial ja tarbija mõtteviisil.
    Mitmeastmelisus väljendub selles, et kombineeritakse erinevaid kommunikatsioonivahendeid (näiteks reklaam, üritusturundus, PR) loomaks tõhusamat kokkupuudet brändi ja tarbija vahel. Tähtis on, et tarbija mitte ainult ei saaks teada, et müüki on jõudnud mingi toode, vaid sooviks seda ka tundma õppida.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooniks ei saa nimetada aga näiteks tegevust, kus toote telekampaaniale eelneb näiteks pressikonverents, mis kasvatab tootja mainet.
    Tegemist on küll kahe üksteist toetava, kuid siiski erineva projektiga, reklaami- ja PR-kampaaniaga.
    Kaudselt töötavad need projektid sama toote, ka brändi, kasuks, kuid tervikut need ei moodusta.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.