Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Säästa integreeritud turundusega

    Elioni kommunikatsioonijuht Sigrid Karu-Holloway ütleb, et massimeedia integreerimine hästi valitud reklaamiga väljaspool massimeediat (BTL, below-the-line reklaam) võimaldab müügitulemusi saavutada oluliselt väiksema eelarvega, kuna vähem panustatakse kallimale meediale.
    Ta lisab, et iga toote või pakkumise puhul ei ole integreeritud turunduskommunikatsioon otstarbekas, kuid kampaaniat planeerides tasub teada, et õnnestunud kombinatsiooniga BTL- ja ATL- (reklaam ostukohas) lahendusest on võimalik saavutada suurepäraseid tulemusi.
    "Integreeritud turunduskommunikatsiooni kasutamise heaks näiteks on praegu käimasolev Elioni kampaania "Pöörane pakkumine", kus sõnum - liitu Kodulahendusega ja saad tasuta arvuti - on lihtne," räägib Karu-Holloway.
    Kampaanias on esmakordselt integreeritud tavapärane massimeedia BTLiga. Massimeedia eesmärk on tagada kampaania alguses sõnumi jõudmine massideni, saavutada tarbijaga personaalsem side ja panna kampaania elama.
    BTL kommunikatsioonis on sõnumiga "Tasuta arvuti" illustreeritud arvutikastid, millega käivad ringi tavalised inimesed rahvarohkemates kohtades. Sama sõnum on kinnitatud suuremates liiklussõlmedes autode katustele ning ripub ka tänavavalgustuspostidel.
    Media House'i arendusjuht Hanno Kindel möönab, et 1990. aastatel komeedina esile kerkinud integreeritud turunduskommunikatsiooni mõiste on tänapäeval varju jäänud, kuid iga turundaja kasutab neid iseenesest mõistetavalt koos.
    Sõltuvalt reklaamitava brändi elutsüklist võivad massimeediareklaam ja BTL-tegevused Kindeli sõnul olla erineva tähtsusega. Näiteks brändi lansseerimisperioodil on oluline massimeedias edastatav lugu brändi kohta. Sama tähtis on uue brändi selge eristuvus ostukohas.
    Lansseerimisele järgnev brändi kasvuperiood annab edasiseks kaks teed. Selgelt eristuv ja hea turuosaga bränd peaks panustama massimeedia reklaamile. Ostukoha tegevus võib, aga ei pea väga intensiivne olema. Vähese eristuvusega tootel aga tuleks kasutada võimalusi intensiivse väljapaistvusega ostukohas.
    Brändi küpsedes valikud ei muutu. Tugev bränd tähendab lojaalset kasutajaskonda, keda köidetakse ikka massimeedias. Kehvalt arendatud bränd sunnib endiselt usinalt poodides allahindlusi kasutama. "Kuid üks on selge - lisaraha brändi premium-staatuse eest makstakse ikkagi massimeediast saadava emotsiooni najal, ostukoha meediakanalid ei ole suutelised võistlema ühe võimsa teleklipiga," möönab Kindel.
    Reklaamiagentuuri Kala Ruudus loovjuht Kent Raju ütleb, et aina enam firmasid mõistab, et kommunikatsioon ei saa olla ühepoolne sõnumi tampimine, vaid eeldab, et tarbijagi sõna sekka öelda saaks.
    Selleks on Raju sõnul väga head võimalused loonud internet, mida Kala Ruudus soovitab oma klientidele just integreeritud turunduskommunikatsiooni osana.
    Kampaanialehele suunavad bännerid on hea lisavahend kampaania elavdamiseks, kuid üldjuhul päris iseseisvalt veel piisavalt ei toimi. Internet loob aga tohutult reklaamivõimalusi, millest bänner on algelisim.
    Populaarsetesse portaalidesse sisseimbumine, info lekitamine, videod, kommuunid, blogid - alternatiivseid võimalusi on palju.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooni põhiline eelis on terviklik ja mitmeastmeline kommunikatsioon tarbijaga. Terviklik, sest kommunikatsioon põhineb brändistrateegial ja tarbija mõtteviisil.
    Mitmeastmelisus väljendub selles, et kombineeritakse erinevaid kommunikatsioonivahendeid (näiteks reklaam, üritusturundus, PR) loomaks tõhusamat kokkupuudet brändi ja tarbija vahel. Tähtis on, et tarbija mitte ainult ei saaks teada, et müüki on jõudnud mingi toode, vaid sooviks seda ka tundma õppida.
    Integreeritud turunduskommunikatsiooniks ei saa nimetada aga näiteks tegevust, kus toote telekampaaniale eelneb näiteks pressikonverents, mis kasvatab tootja mainet.
    Tegemist on küll kahe üksteist toetava, kuid siiski erineva projektiga, reklaami- ja PR-kampaaniaga.
    Kaudselt töötavad need projektid sama toote, ka brändi, kasuks, kuid tervikut need ei moodusta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Erje Mettas: majanduse jahtumine toob hoiused taas au sisse
Keskpangad rakendavad jõudsalt meetmeid kõrge inflatsiooni ohjamiseks ning oodatav majanduse jahtumine suunab eraisikute ja ettevõtete tähelepanu taas raha pankades hoiustamisele, prognoosib Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Keskpangad rakendavad jõudsalt meetmeid kõrge inflatsiooni ohjamiseks ning oodatav majanduse jahtumine suunab eraisikute ja ettevõtete tähelepanu taas raha pankades hoiustamisele, prognoosib Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Majanduslanguse kartus pani investorid taas müüma
USA aktsiaturg teisipäeval langes laiapõhjaliselt, kui nõrk tarbija kindlustunde indeksi näitaja vähendas uuesti investorite optimismi ning kasvatas muret, et Föderaalreservi agressiivne võitlus inflatsiooniga võib majanduse langusesse viia, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg teisipäeval langes laiapõhjaliselt, kui nõrk tarbija kindlustunde indeksi näitaja vähendas uuesti investorite optimismi ning kasvatas muret, et Föderaalreservi agressiivne võitlus inflatsiooniga võib majanduse langusesse viia, vahendab Reuters.
Sõõrumaa meelitas enda juurde ühe Wise'i finantsjuhi
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Enefit Greeni Soome tuulepark hakkab investoritele raha tootma järgmisel aastal
Enefit Greeni 13 tuulikuga Tolpanvaara tuulepark hakkab elektrit tootma 2023. aasta sügisel. Pargi ehitusse investeerib börsifirma 83 miljonit eurot.
Enefit Greeni 13 tuulikuga Tolpanvaara tuulepark hakkab elektrit tootma 2023. aasta sügisel. Pargi ehitusse investeerib börsifirma 83 miljonit eurot.
Vaatamata keerulisele ajale hakkas ettevõtja julgemalt laenama
Selle aasta mais kasvas majapidamiste laenuportfell Eesti pankades taas eelnevast kuust kiiremini, 267 miljoni euro võrra. Kasvas ka ettevõtjate laenuhuvi – uusi laene võtsid ettevõtjad 462 miljoni euro ulatuses, mis on tänavu suurim kuine laenukasv.
Selle aasta mais kasvas majapidamiste laenuportfell Eesti pankades taas eelnevast kuust kiiremini, 267 miljoni euro võrra. Kasvas ka ettevõtjate laenuhuvi – uusi laene võtsid ettevõtjad 462 miljoni euro ulatuses, mis on tänavu suurim kuine laenukasv.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.