Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Räppar päästis Reeboki
Räppar Jay-Z ehk Shawn Carter on kümne
aastaga kerkinud maailma rikkaimate muusikute sekka, kes on mitmele ettevõttele
oluline turundusikoon.
Carter on tõestanud erakordset terasust nii sõnalises kui ka rahalises pooles, kirjutas Ärileht. Isegi sedavõrd, et ta nimetati detsembris 2004 juhtiva Universalile kuuluva hiphop-plaadifirma Def Jam Recordings presidendiks ja tegevjuhiks.
Carter juhib ka oma isiklikku plaadifirmat Roc-A-Fella Records, omab riidefirmat Rocawear, mille käive oli 2004. aastal üle 300 miljoni dollari, osalust korvpalliklubis New Jersey Nets ja hulka ööklubisid. 36-aastase mehe varandust hinnatakse 320 miljonile dollarile (3,8 miljardit krooni).
Carteri Wembley Arenal toimunud kontserdi lõpupoole tuleb see, mida turundusinimesed võiks nimetada brändide ristreklaamiks. Ta palub tuled süütada, uurib publikut ja osutab neile, kes kannavad Rocaweari riideid. Sõnum on selge: kui tahad, et su kangelane sind märkaks, kanna tema riideid.
“On kerge öelda, et kuna Jay-Z on räppar, on muusika ainus asi, kuid tegelikult on märksa enam tegemist sellega, kuidas ta oma mütsi kannab. Ta on moeikoon,” ütleb USA brändi- ja turundusfirma Translation juht Steve Stoute.
“Näete, mis juhtus Reebokiga,” ütleb Stoute. “See oli pankrotistumas.” Firma sõlmis lepingu Jay-Z-ga – esimene leping mittesportlasega. “Sellest sai kõige kiiremini müünud Reeboki jalats.”