• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 829,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,43
  • 27.01.07, 10:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Superrikkaid lennutavad üha suuremad õhusõidukid

Isiklik Boeing 737 on liiga väike, rääkimata Gulfstreamist või Cessnast. Superrikkad vaatavad üha säravamal silmil hiiglaslike Boeing 747-400 ja uue Airbus A380 poole.
Nendega on ju hea minna teise maailma otsa väikesele ostureisile, kirjutas Postimehe lisaväljaanne Otsustaja.
Boeing 737 on megarikaste isikliku sõiduvahendina juba peaaegu igapäevane. Maailmas on kasutusel ligi 300 õhulaeva, mis on kas lennukitootjate enda või mõne suurema lennufirma poolt kliendi jaoks spetsiaalselt ümber ehitatud. Enamasti on tegemist mugavate omaniku käe-jala järgi ehitatud lennukitega, kus 18-karaadisest kullast kraanikausid või 15 miljoni kroonine helisüsteem on üsna tavaline.
Superrikaste lennukeid võidakse ümber töötada küll vähehaaval, summad on aga hiiglaslikud. Suurema lennuki ümberehitamisel baasiks võetav lennuk võib maksta ligi 2,2 miljardit krooni. Ümberehitamine võib lisada veel sadu miljoneid, mõned on maksnud isegi kuni 800 miljonit krooni sõltuvalt kliendi soovitud «elegantsustasemest,» nagu tööstusharus kirjeldatakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Šeikidele meeldib Boeing 747, samuti tema väiksemad sugulased 767 ja 777, kus on piisavalt ruumi ka hobuste jaoks. Kuid kasutajaid on teisigi, näiteks Google’i asutajad Larry Page ja Sergey Brin eelistavad Boeing 767-t nagu ka Roman Abramovitš.
Vene oligarhide lennuvahendina on lisakütusepaakidega 737 siiski suhteliselt tavaline. John Travolta tegi oma Florida kodu juurde lennuvälja, hiljuti käis aga oma 707ga Roomas pulmas (Tom Cruise ja Katie Holmes).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele