• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,66%38 628,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,66%38 628,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 16.08.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam hädas dividendimaksmisega

Riik plaanis Tallinna Sadama eelmisel aastal teenitud ligi 600 miljoni kroonisest puhaskasumist dividendidena välja võtta poole.
Ettevõte pidi raha maksma kolmes jaos, kuid majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts küsis maksmiseks neli kuud ajapikendust, viidates probleemidele kaubavahetuses Venemaaga.
Parts tõi kirjas rahandusministrile välja lisaks probleemidele Venemaaga ka kapitalimahukad investeeringud Muuga sadamasse. "Laiendamisele on vaja kaasata täiendavat laenukapitali ja läbirääkimisi on alustatud ka Euroopa Investeerimispangaga," kirjutas Parts. "Aprillisündmused tegid aga sadama tulude ja laenu kättesaamise keeruliseks ning suurenes vajadus tagada ettevõtte likviidsus."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna Sadama avalike suhete juhi Sven Ratassepa sõnul on kaubaveod selgelt kahanenud. "Dividendide maksmine on edasi lükkunud, sest tahetakse optimeerida kulusid ja planeerida rahavooge," vahendas avalike suhete juht Tallinna Sadama tegevjuhi Ain Kaljuranna seisukohta.
Esmaspäevasel riigikogu istungil esitas riigikogu liige Kalev Kallo arupärimise peaministrile transiidisektori teemal. "Veosemahtude drastiline kahanemise mõjutab mitte ainult transiidiettevõtteid, vaid kogu majandust tervikuna. On selge, et kui veod ei taastu, mõjutab see oluliselt ka teisi suurettevõtteid, näiteks Tallinna Sadamat. On ju selle aasta riigieelarvesse planeeritud Tallinna Sadamalt 300 miljoni krooni dividende," sõnas Kallo.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele