• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.03.08, 14:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line'i uue kiirlaeva hilinemine mõjutab sadu kliente

Viking Line uue, 2500 reisijat mahutava Viking XPRS tulek Tallinn-Helsingi liinile on lükkunud nelja kuu võrra edasi aprilli lõppu.
Alguses oli ettevõttel plaan liinile tuua juba jaanuaris, seejärel lükati see edasi märtsikuusse. Tänaseks on uus laev peaaegu valmis ja ootab liinile tulemist. Esimesed broneeringud on tehtud aprillikuuks, kirjutab Kauppalehti. Laeva hilinemine on meele mõruks teinud sadadel reisijatel, kes on oma sõidud juba ette planeerinud ja ka broneerinud. Laev mahutab korraga 2500 reisijat.
Laevakompanii plaanib pileti ette ostnud reisijad laeva hilinemise tõttu kohale sõidutada Tallinna ja Helsingi vahet sõitva Rosellaga. "Siin me räägime tuhandetest reisidest ja suurtest rühmadest reisijatest," möönis Viking Line pressiesindaja Johanna Boijer-Svahnström. Ta lisas, et reisijad võidakse küll Rosellaga üle mere viia, kuid kõik reisirühmad sellele ei mahu. Laeva hilinemine teeb muret ka laevakompaniile, kuid Viking Line teatel pole see ainulaadne.
"Kui me saime 1988. aastal Amorella, hilines see koguni kaheksa kuud,“ ütles Boijer-Svahnström. Soome laevafirma Viking Line uus kiirlaev Viking XPRS pidi sõitma hakkama Tallinna ja Helsingi vahel alates jaanuarist 2008. Aker Finnyardsilt tellitud laev maksab 120-130 miljonit eurot ehk 1,9-2 miljardit krooni. Laeval on ruumi 2500 reisijale ning 240 sõiduautole. Laeva kiirus on kuni 25 sõlme.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ettevõtte teatel suudab laev sõita aasta ringi ning ka väga rasketes ilmaoludes, suurt tähelepanu pöörati laeva ehitusel ka keskkonnakaitsele.
Autor: 1706-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele