• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,09%6 291,91
  • DOW 30−0,4%44 306,36
  • Nasdaq −0,06%20 872,17
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,09%6 291,91
  • DOW 30−0,4%44 306,36
  • Nasdaq −0,06%20 872,17
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • 23.05.08, 19:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Moskva paneb võimsatele autodele maksu juurde

Moskva linnavalitsus kavatseb tõsta võimsamate autode aastamaksu, maksutõusu järel kergendab üle 250 hobujõulise masina omanik kukrut vähemalt 80 korda rohkem kui tavalise Ladaga sõitja.
Eestiski kõne all oleva võimaliku "luksusmaksuga" võrreldes on Venemaa pealinnas juba praegu kehtivad määrad tõsised, tõusu heakskiitmisel linnavolikogu poolt aga uuest aastast veel räigemad.
RIA Novosti andmeil on praegused ja plaanitud maksumäärad järgmised. Kuni 100 hobujõulise mootoriga auto maks on praegu 7 rubla (3 kr) iga hobujõu kohta aastas. See maksumäär jääb samaks.
100-125 hobujõu korral tuleb iga hobujõu eest maksta nii praegu kui edaspidi 20 rubla (8.40 kr) aastas. Kui hobujõud jäävad 125-150 vahele, saab praegu hakkama 20 rublaga, kuid edaspidi maksab auto 30 rubla (12.70 kr) iga hobujõu kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

150-200 hobujõuline auto maksab praegu 30 rubla hobujõu kohta, kuid pärast maksutõusu juba 45 rubla (19 kr).
200-250 hobujõuidu maksab 50 rubla (21.1 kr) aastas ja edaspidi 75 rubla (31.65 kr) iga hobujõu kohta. Üle 250 hobujõulise auto praegune maks on 100 rubla aastas (42.20 kr) ning uus maks 150 rubla aastas (63.30 kr) iga hobujõu kohta.
Eelnõu vastuvõtmine tähendaks enamuse kodumaiste ning väiksema klassi Lääne autode moskvalastest omanikele paarisaja kroonise aastamaksu säilimist, võimsaimate autode omanikele aga 2009. aastal vähemalt 16000 kroonist maksu.
Eelmisel aastal ei kiitnud Moskva linnaduuma automaksu tõstmise eelnõud heaks, pidades tõusu liiga suureks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele