Kuidas deflatsioonis edukas olla: soovitusi ettevõtjatele

08. mai 2009, 13:16

Äsja oli Kauppalehtist lugeda, et
rahvusvahelised firmad vahetavad välja oma Balti piirkonna juhte, kuna buumi
ajal firmat juhtinud inimestel pole kogemusi kriisiajast läbi loovimiseks.

Niisamuti on inflatsiooni ja deflatsiooniga – seni on tulnud toime tulla peamiselt kiire inflatsiooni tingimustes. Kuidas aga edukas olla ka deflatsioonis ehk olukorras, kus hinnad langevad. Siin mõned nõuanded Gary Shillingilt raamatust „Deflatsioon: kuidas lähenevas deflatsioonilaines ellu jääda ja edukas olla.“

Ettevõtjatele annab autor järgmisi soovitusi:

1. jätka kulude kärpimist ja panustamist tootlikkuse tõstmisele – kõik, kes arvavad, et piisab vaid reklaami- ja komandeeringukulude kärpimisest, on lootusetult asjast maas.

2. arvesta deflatsiooniga – võimalusel oota investeeringutega kuni hinnad langevad, otsi odavamaid tarnijaid ja tootmisvõimalusi, ära osta maad enne, kui seda reaalselt vajad ning katsu kontori-, lao- ja tootmispindu pigem liisida

3. hoidu üle investeerimast – enamus ettevõtjaid on üleilmsest ülepakkumisest teadlikud, kuid loodavad olla nende seas, kes ellu jäävad. Ehituse maksumus ja seadmete väärtus langeb koos kõige muuga, kuid reaalsed intressikulud investeeringu rahastamiseks mitte.

4. hoia laovarud võimalikult väiksed – laovarud on vara, mille väärtus hinnalanguses pidevalt väheneb ning kõrged reaalintressid muudavad need kulukaks.

5. pane rõhku uuele tehnoloogiale, mitte vanale.

6. otsi nišitooteid – siia liigituvad ka spetsiaalse suuruse või kujuga tooted, äri, kus on oluline kiirus või kus nõudmised ja mood muutuvad nii kiiresti, et kaupa pole võimalik Aasiast tellida.

7. kasuta kindlasti interneti võimalusi oma toodete reklaamimiseks ka turustamiseks.

8. tegutse alal, mis aitab tootlikkust tõsta – igal kaubal või teenusel, mis aitab tõsta tootlikkust või kulusid vähendada, on kindel minek.

9. keskendu sellele, mida oskad kõige paremini – heida kõrvale kõik muu, mis on teisejärgulise tähtsusega.

10. hoia kliente –kergeim on müüa olemasolevale kliendile. Deflatsioon ja sellega kaasnev teravnenud konkurents sunnib sind kliendile kasvõi ühe ekstra sammu võrra vastu minema.

11. tunne oma lõpptarbijat – ükskõik kui palju on vahelülisid sinu ja lõpptarbija vahel, määravaks on just tema käekäik.

12. töötajate palgad – niivõrd kui võimalik, muuda palga suurus sõltuvaks firma edust. See ei tasusta üksi töötaja isiklikku panust, vaid muudab firma paindlikumaks muutustele väliskeskkonnas.

13. tugev bilanss – hoia rahatagavara, see loob puhvri kasumite vähenemise puhuks ning võimaldab võib-olla soodsalt üles osta mõnd huvitavat, kuid raskustesse sattunud firmat.

14. kohane kõrgemate reaalintressidega – nominaalintress võib olla madalam, kuid nii lühema kui pikemaajaliste laenude reaalintressid on deflatsioonis tõenäoliselt kõrgemad.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. May 2009, 13:48
Otsi:

Ava täpsem otsing