• OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • 24.08.09, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kilekottide tarbimine Eestis väheneb

Kõige kiiremini on kilekottide tarbimist Eestis vähendanud suurema sissetulekuga ja nooremas keskeas olevad inimesed, selgus turu-uuringufirma Faktum Ariko poolt sel suvel läbiviidud uuringust.
Võrreldes detsembris 2008 läbiviidud kilekottide kasutamise uuringuga on riidekotti sageli kasutavate inimeste osakaal 25-44aastaste seas tõusnud 22%-lt 38%-le. Kõrgeima sissetulekuga inimeste rühmas on riidekotti sageli kasutavate inimeste osakaal tõusnud 25%-lt 47%-le. Lisaks väitis 36% küsitlusele vastanutest, et kavatsevad lähiajal kilekottide tarbimist vähendada.
Samuti on tõusnud oluliselt kilekottide korduvkasutus – inimeste osakaal, kes enamust või kõiki kilekotte uuesti kasutavad, on tõusnud 50%-lt 75%-le. On suurenenud ka nende inimeste hulk, kes väikeste ostude puhul kilekotist loobuvad.
Uuringu põhjal pole osade inimeste käitumise muutus veel oluliselt vähendanud sisseostude kojuviimiseks kasutavate kilekottide üldist tarbimise mahtu ja pigem on mõjutanud inimeste hoiakuid kilekottide suhtes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas on osade jaekaupmeeste sõnul juunis läbiviidud "Kilekott tapab!" kampaania mõju märgatav, teatas kampaania korraldanud mittetulundusühingu Junior Chamber International GO KODA juhatuse liige Anneli Ohvril.
"Prisma kaupluste varal võime öelda, et kampaania õnnestus igati. Inimesed ostsid igapäevaselt kotte vähem, keskkonnakahjuliku kilekoti läbimüük langes pea poole võrra ning biolaguneva koti ja riidekoti müügid kasvasid märkimisväärselt," kommenteeris ASi Prisma Peremarket kommunikatsioonijuht Kadri Lainas.
Rimi kaubandusketi turundus-ja kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnutsi kasvas Rimi ketis riidekottide läbimüük kahe nädalaga ligi kaks ja pool korda.
Eestlased soetavad aastas ligi 700 miljonit kilekotti. Mais ja juunis läbiviidud teavituskampaania "Kilekott tapab!" eesmärk oli veenda eestlasi kasutama kilekottide asemel korduvkasutatavaid riidekotte.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele