Geely kasuks on kaks kaalukat argumenti. Partnerlus Hiina ettevõttega tagab Volvole juurdepääsu maailma suurimale ja kiireima kasvuga autoturule. Prognoosi järgi müüakse Hiinas tänavu 11 miljonit sõiduautot. Aasta esimese üheksa kuuga langes Volvo kogukäibest Hiina arvele 6,2%. Kasvupotentsiaal on suur.
Teiseks on Geelyl vajalikud rahalised ressursid nii Volvo ostuks kui ka investeeringuteks. Geely selja taga on Hiina riiklikud pangad.
Geely lubab, et Volvo sõiduautode tootmine jätkub Rootsis ja Belgias ning et firma peakorter ja tootearendus jäävad Rootsi. Kaua selline lubadus püsib, on iseasi. Nomura Securities analüütik Mike Tyndall ütles Bloombergile, et kolme-nelja aasta pärast, kui tulevad uued mudelid, võib Hiina tootmise Rootsist ja Belgiast ära kolida.
Rootsi valitsuse reaktsioon oli eilse uudise peale positiivne, ehkki varem on Hiina omanike suhtes skepsist ilmutatud.
„Valitsuses vaatame me sellele positiivselt, et Volvo müügiplaanid edenevad,“ ütles eile Rootsi majandusminister Maud Olofsson, rõhutades tehingu plusse. „Tuleb tõdeda, et uute autode suurimad turud ei ole enam Rootsis ega isegi mitte Euroopas. Need on Hiinas ja selle lähiümbruses. Volvole ja teistele ettevõtetele on seega määrava tähtsusega olla sellel turul esindatud. Oleme seda varemgi kogenud, et lihtsaim viis selleks on partnerlus Hiina ettevõtetega,“ ütles minister.
Müügitehingut hiinlastele on õlitanud endised Volvo tippjuhid Pehr G Gyllenhammar ja Hans-Olov Olsson, kes on mõlemad tehingut nõustava investeerimispanga Rothschild konsultandid. Hans-Olov Olssonist võib Rootsi meedia andmeil saada ühendfirmas juhatuse aseesimees. Rootslastele oleks see n-ö garandiks, et tootmine jätkub nii Rootsi kui ka Belgia tehastes ning et peakorter ja arendustegevus püsivad Göteborgis.
Volvo hiinlastele müügiga on aga seotud rida probleeme, mis eelkõige puudutavad intellektuaalse omandi kaitset. Tehinguga saaks Hiina juurdepääsu tehnoloogiatele, mida Volvo kasutab kahasse Fordiga. Näiteks kasutavad ühist tehnoloogiat Volvo S40 ja Ford Focus ning Mondeo ja S80. Kui Geelyst saab Volvo uus omanik, vajavad hiinlased juurdepääsu sellele tehnoloogiale, et tootmist jätkata.
„Patendi kaitse on Hiinas alati probleem olnud,“ ütles Dagens Industrile IGH Global Insight autoala analüütik Aaron Bragman, kes taunib Fordi lühinägelikku käitumist. „Praegu võib neil tõesti hädasti sularaha vaja olla, kuid müügiga loovad nad endale konkurendi, kes neile paari aasta pärast suuri probleeme hakkab tekitama. Tehnoloogia ostuga suudavad hiinlased kümne aastaga teha samu asju, mille väljaarendamiseks kulus jaapanlastel 40 aastat,“ ütles Bragman. „Fordi jaoks on kõige halvem stsenaarium, kui Geely võtab tehnoloogia üle ja arendab oma koduturu jaoks välja oma mudeli.“