Antropovi valimiskampaania: hääled, voldik, konkurent

01. november 2009, 11:12

Valimiskampaaniate ajal näeb avalikkus
sageli seda, mida talle soovitakse kampaaniameistrite poolt näidata. Pakume
mõned väljavõtted memodest ja kirjavahetusest, mis heidavad valgust ühe
poliitika kampaania korraldamisega seotud masinavärgile.

Väljavõtted Robert Antropovi valimiskampaania meeskonna märkmetest, mis ilmuvad homses Äripäevas.

Eesmärgid
7. jaanuaril 2007 oli Antropovil pandud paika eesmärk, kui palju hääli ta peab Lääne-Virumaal koguma, kuid tema kirjast reformierakondlaste valimiskampaaniate ühele abilisele Jüri Pihelile ning reklaamibüroo Droom töötajatele selgub, et veel ei olnud selge, mis võiksid olla kolm keskset valimislubadust, millele kampaania üles ehitada. Selleks palus Antropov abi Jüri Pihelilt.

Reklaamibüroo Droom analüüsi tulemusena saab Reformierakond Lääne-Virumaalt 9000 häält ja Robert Antropov seadis endale eesmärgiks võtta nendest üle poole ehk 4700. Sellega lootis Antropov teha parema tulemuse kui oravate esinumber Kristiina Ojuland. Meediaplaani keskseks teljeks pidid saama reklaamid kohalikus lehes ja erinevad üritused.

Antropovi kampaania pidi tuginema kolmel sõnal: terve, tugev ja turvaline ning kampaania oli suunatud eeskätt noortele.

Soovitused T-särkidele reklaami trükkimisel
„Seljale: Robert Antropov, nimele juurde trendikalt kujutatud 392, nagu sportsärk ja kuskil võib olla ka orav, näiteks kaeluse juures või selja peal kaeluse juures nagu sportsärkidel firmamärk /---/ valdav stiil spordivõistluse meeskonnakujunduse casual kasutamise variant, nii, et noor inimese seda hea meelega selga paneks.“

Kaks pidu
Juba jaanuari alguses hakkasid reformierakondlased plaanima kahte suurt pidu, millest pidid kujunema valimiskampaania ühed võimsamad üritused Lääne-Virumaal. Tänaseks on Reformierakond üritanud nende ürituste korraldamisest distantseeruda ja väidab, et need polnud erakonnaga kuidagi seotud. Peo plaanimine aga näitab vastupidist.

Nii pidid 14. veebruari õhtul ja öösel toimuval sõbrapäeva üritusel olema kindlasti ööklubis Lokaal nähtaval kohal Reformierakonna õhupallid, kondoomid, visiitkaardid, pastakad. Kuna külastajatele otsustati pool ööklubi piletirahast kinni maksta, siis plaani kohaselt jäi ööklubile saamata jääva piletitulu hüvitamine Reformierakonna ülesandeks.

Samuti jäi Reformierakonna ülesandeks hankida üritusele piim ja mahl, millest Ojuland ja Antropov saaksid kokteile segada. Reformierakonna ülesandeks jäi ka ürituste reklaami organiseerimine Õhtulehte, Viru Raadiosse, Sky+ ja Selverisse. Sarnased ülesanded määrati Reformierakonnale ka 23. veebruaril toimunud üritusel „Pingviinide ball“. Sellele üritusele pidi Reformierakond hankima vahuveini.

Probleemid Reformierakonna valimisajakirja tehtud tekstiga
Antropovi kampaaniameistritele ei meeldinud Reformierakonna valimisajakirja Antropovist kirjutatud lugu ja loo aluseks otsustati võtta hoopis Jüri Piheli koostatud tekst, „… kuna ajakirjanik tegi enne natuke krimpsus häält, siis muutsin teksti ikkagi jutustavaks, loodan, et ei saanud väga hull. Võtsin ajakirjaniku poolt pastakast imetud teemad üldse välja,“ kirjutas Antropovi abi kui saatis kampaania korraldajatele Antropovit tutvustava artikli pealkirjaga „Mees, kes pani asjad liikuma“ ülevaatamiseks.

K-kohukese sündroom ehk alati ei ole kasulik viidata Reformierakonnale
Antropovi kampaania üheks osaks pidi saama tasuta internetipunkti loomine Rakvere pubisse Berliin. Selle projektiga seotud Raul Orav firmast Visolin jagas Antropovile mõningaid soovitusi:
"Laudade peale võiks teha voldikud, kus ei ole Antropovi nime ega reformiga mitte midagi pistmist – vaid reformi sarnane kujundus ning sõnum ühel pool: "Tahad internetti kasutada? Kasuta!“ ning teisel pool: „Tahad enda maili lugeda?“ … ja võib-olla kuskil all väikeses kirjaga „Pla pla, mina leian, et tähtis on info turvaline ning vaba liikumine… pla pla jne“.

„Pubide WCdes on mõnikord peeglid, kus on kirjas „Sõida kaine peaga!“ – miks mitte midagi sarnast teha?“

„Miks mitte jätta igale lauale mingi pakk kaarte, kus on inimesel võimalus teha linnuke kasti „Robert on oma mees“ – ja kui see anda ettekandjale, siis saad tasuta tervisliku klaasi ploomimahla või siis üldse üllatuse. Salati või midagi, mis ütleb, et „hoolitse tervise eest“ vms.

„Menüü peaks raudselt ära märgistama. Roberti nimeline eine pole vist kõige parem:)“.

Kui sõnumit ei ole, siis tuleb kopeerida peasekretäri ettekannet
Kokku pidi linnarahvale tasuta mõeldud internetipuntki avamine ja valimiskampaania ajal avatuna hoidmine minema Antropovile maksma 50 000 krooni. Pool sellest rahast pidi minema i-punkti avamisürituse õhtujuhile Margus Staltele. Millegipärast jäi aga suur avamisüritus ära ja selle asemel pakkus Antropov oma kampaaniameeskonnale järgmise idee, mille autoriks oli parteikaaslane Raul Orav. "Kord päevas, kui maja rahvast täis, ilmub üks showman (Rakvere teatRist) ja teeb pulli ning Reformierakonna reklaami, jagab nänni jne. Vahest olen ise ka kohal… Aga mida vaja oleks: puudu on info minu seisukohtadest ja sõnumitest, pole mida jagada, palun aidake inf kokku panna. Mis puudutab ref üld loosungeid, siis estonias üldkoosolekul Kirst Mich poolt esitatu on parim… lühike ja konkreene? Kes hangib selle presentsni…“

Voldik peab shokeerima, mitte panema ahju kütma
„Nüüd siis voldikust. Kogus ja paber on korras. Aga Robert palus öelda, et voldik tuleks täiesti uue ja värske pilguga üle vaadata. /---/ Praegune on professionaalne, aga turvaline „vanainimese“ voldik. Jüri (Jüri Pihel - toim) algus reformi ajakirja oli nii ülikõva, mis paneb ka edasi lugema, midagi samasugust tahaks näha ka siin. Shokeeriv algus, mis paneb edasi lugema, mitte ahju kütma.“

Inimesi tuleb agiteerida e-valima ehk nõustaja Marguse ülesanded
Antropovi valimismeeskonna 23. jaanuari koosoleku protokollist selgub, et kampaania üheks eesmärgiks oli reklaamida Rakvere inimestele e-valimiste võimalusi.

Selleks pidi olema internetipunktis nõustaja, kellel seljas spetsiaalne särk ning kes õpetab inimesi e-valima, organiseerib hea huumori, tõmbab rahva käima, jagab nänni. Kohale tuleb nõustaja Margus siis, kui pubis on piisavalt rahvast. Enne tulekut pidi ta helistama pubisse ja küsima palju inimesi kohal on. Margus peab andma ka rahvale mõista, et valimispäeval saab Reformierakonna i-puntkis kasutada valimisteks arvuteid. Lisaks tuleb teha koolidest ja avalikest internetipuntkidest e-valimiste punktid. Selle idee peaks Robert pakkuma välja Lääne-Virumaa koolide direktoritele ja vaesematele i-punktidele kinkima ID-kaardi lugejad. Rahvast tuleks vedada e-valimiste kohtadesse bussidega, selle organiseerivad noored reformikad. Kohalikes lehtedes võiks artikli vormis avaldada memo Roberti nime all, kuidas Robert e-valis eelmine aasta.

Konkurent Ojuland
Kuigi Antropov korraldas mitu üritust nimekirja esinumbri Ojulandiga, siis oma meeskonnale andis Antropov teada, et Ojulandi üritused pole kuigi hästi tehtud. Näiteks kirjutas ta „Mida aeg edasi seda nõmedamaks need Oiku üritused tunduvad, eriti kui lugesin Viksi reklaami projekti, lapsik ja labane või eksin“.

Samuti kaaluti Antropovi kampaania meistrite poolt, et äkki tasuks hoopis loobuda ühistest kampaaniaüritustest Ojulandiga. Lõpuks loobus Ojuland ise osalemast koos Antropoviga valimisüritustel.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. November 2009, 12:22
Otsi:

Ava täpsem otsing