• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.11.09, 08:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubad ja teenused odavnesid oktoobris

Tarbijahinnaindeksi langus oli 2009. aasta oktoobris võrreldes eelmise aasta oktoobriga 2,2% ja võrreldes tänavu septembriga 0,1%, teatas statistikaamet.
Oktoobris langes tarbijahinnaindeks võrreldes eelmise aasta sama kuuga esmakordselt rohkem kui 2%. Kaubad olid eelmise aasta oktoobriga võrreldes 3,1% ja teenused 0,5% odavamad. Toidukaup oli 4,7% ja tööstuskaup 1,6% odavam. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta oktoobriga võrreldes tõusnud 0,4% ja mittereguleeritavad hinnad langenud 2,9%.
Eelmise aasta oktoobriga võrreldes mõjutas indeksit kõige rohkem toidu 6,9%-line odavnemine, millest üle kolmandiku andsid 15,5%-lise hinnalanguse läbi teinud piimatooted ning üle neljandiku 20,6% odavam köögivili. Eluasemekulutustest on üürid möödunud aasta oktoobriga võrreldes langenud 33,4% ja soojusenergia hind 11%. Mootorikütus oli 5,1% odavam.
Septembriga võrreldes mõjutasid oktoobris tarbijahinnaindeksit kõige rohkem alkohoolsete jookide soodusmüükide lõppemine, mootorikütuse odavnemine, leivatoodete sooduspakkumised ning soojusenergia 1,3%-line kallinemine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, oktoober 2009
Kaubagrupp 
Oktoober 2008 – 
September 2009 –oktoober 2009, %  
 
KOKKU-2,2-0,1
Toit ja mittealkohoolsed joogid-6,6-0,2
Alkohoolsed joogid ja tubakas1,01,4
Riietus ja jalatsid0,90,8
Eluase-5,6-0,1
Majapidamine1,9-0,1
Tervishoid2,3-0,3
Transport-3,1-0,7
Side0,50,0
Vaba aeg-0,5-0,7
oktoober 2009, %

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele