Ketlin Priilinn • 6. aprill 2010 • 4 min
Jaga lugu:

Pakkujad hinna suhtes paindlikud

ASi Viisnurk personalijuhi Kristel Elviste sõnul pole neil ürituste korraldajatega hinna alla kauplemiseks kunagi mingeid erilisi argumente kasutatud ega vajatud. Firmaüritusteks on ette nähtud kindel eelarve, mida peab järgima.

"Praeguses situatsioonis on kõik teenusepakkujad nõus oma hindu üle vaatama ja erinevaid alternatiive pakkuma," rääkis Elviste.

Swedbanki turundusosakonna juhataja Ines Estrini sõnul kehtib neil kindel ostupoliitika, mis reguleerib seda, et suuremad ostud toimuvad vähempakkumise teel.

"Nii oleme saanud oma ürituste korraldamiseks alati hea hinna ning kvaliteedi suhtega pakkumisi," ütles ta.

"Reeglina ostame sisse kompleksteenust, mis näiteks mõne konverentsi puhul tähendab konverentsi juhti, toitlustust, trükiteenuseid ja nii edasi - eraldi ürituse osi me ei võta," ütles Estrin.

Estrin lisas, et partneriteks selliste ürituste korraldamisel on erinevad agentuurid, kellelt võetakse pakkumised. "Praegu näeme, et majanduslangus on tõepoolest mõjutanud ka hindu," märkis ta.

Kopra turismitalu peremees Rudo Puks rääkis, et küsitava hinna suhtes ollakse paindlikud. "Meie puhul on see paindlikkus tingitud eelkõige sellest, et ehitasime uue katlamaja ning sooja hind on läinud soodsamaks," selgitas ta. "Tänu sellele on olnud võimalik pakkuda soodsamaid lahendusi," täpsustas ta.

Puksi sõnul pole hinnad kummist ning lõpmatuseni neid langetada ei ole paraku võimalik. "Mingil hetkel tulevad juba oma kulud vastu ja kui lasta hind alla selle, ähvardab teenusepakkujat lõpuks pankrot," kinnitas ta.

Täpselt samamoodi ei saa ka palgad lõputult langeda, sest millalgi ei tule inimesed väiksema summaga enam toime ning on sunnitud otsima teist töökohta.

Puks rääkis, et kui mõni asi tundub tellijale kallis, siis on läbirääkimiste käigus kokkulepped kindlasti võimalikud. Kindlaid kauplemisargumente aga tema sõnul olnud pole, pigem ikka lihtsalt uuritakse, kas on võimalik soodsamalt saada.

Kui palju täpselt hinnad Kopra talus on langenud, eelistab Puks enda teada jätta. "Ütleme nii, et see ongi tegelikult ikkagi läbirääkimiste küsimus," märkis ta.

Peoloog OÜ juhataja Tõnis Millingu sõnul ei saa öelda, et eelmiste aastatega võrreldes väga palju kauplemist hinnas oleks juurde tulnud. "Küsitakse ikka, et kas saab väikest soodustust, kuid seda on kogu aeg tehtud," rääkis ta, lisades, et pigem võetakse lihtsalt odavam lahendus.

Suvel toimuvate ürituste hindade üle kauplemine on tema sõnul juba raskem. "Kui ikka küsitakse, kas päevajuht saaks hinnast 2000 krooni alla lasta ning seda veel väga populaarsel laupäevasel päeval, siis see on paraku küll enam kui võimatu," tõdes Milling.

Hinnaga saab aga Millingu sõnul alati mängida nädala sees ja ka pühapäeviti. Milling märkis, et kui võimalik, püütakse alati kliendiga kompromissini jõuda. "Kui kallist teenust ei saa odavalt müüa, siis pakume midagi soodsamat, kuid siiski kvaliteetset," selgitas ta.

Populaarsetel aegadel, nagu suvi ja detsember, on Peoloog OÜ hinnad juba mitu aastat samad, kinnitas Milling. Küll aga on hinnad langenud perioodil veebruarist aprillini. "Loomulikult on meie huvi klienti hoida ning hoidmise alla käib ka neile sobiva hinnaga teenuse leidmine," rääkis ta.

OÜ Catering Service'i müügijuht Kätlyn Leemet ütles, et allahindlust küsitakse otse - kas saab ja kui palju. "Inimesed ei mõtle selleks mingeid põhjuseid või erilisi argumente välja," sõnas Leemet, lisades, et kindlasti tasub kaubelda - praegu on juba majanduslik olukord selline.

Kas ja kui palju allahindlust saab, oleneb tema sõnul väga paljudest asjadest: päeva täituvusest, tellimuse suurusest jne. "Kui soovitud päeval on tööd vähe ja tööjõudu jätkub, on allahindluse võimalus suurem võrreldes päevaga, mis on juba tööd täis," tõi Leemet näite. Klientidega ollakse paindlikud ning vastutulelikud ka hinna suhtes.

Hinna üle kaubeldakse praegu pea igas valdkonnas ning enamik teenuste ja toodete pakkujaid on valmis kas või natukene oma algsest hinnast alla tulema. Erandiks ei ole ka üritusturundus, kuid väga säravaid argumente hinna kauplemisel teenuse saamiseks ei meenu.

Enamasti kipub see ikka samadele üldlevinud teemadele taanduma - väga keeruline majanduslik olukord ja rahaliste vahendite nappus.

Mis puudutab mõjuvaid ja mittemõjuvaid argumente hinna üle kauplemisel, siis palju on kinni suhtumises ja oskuses hinnaalandust küsida - üleolev "ah, poole küsitust saate", ei motiveeri vist küll ühtegi ettevõtjat. Efektiivne ja kiireid vastuseid andev kauplemistehnika on tellija pakkumine ehk meil on selline soov ja nii palju raha, kas saame kaubale.

Kui vaadata üldiseid trende üritusturunduse hinnapoliitikas, siis leian, et firmapidude korraldamiseks on aeg igati soodne.

Eestimaal on väga palju võrratuid ürituste korraldamiseks mõeldud kohti, mis praegu on oma hinna poolest vägagi vastutulelikud. Kallite esinejate asemel on mõtet rakendada rohkem organiseeritud isetegevust, mis on hea meeskonna ühtsustunde ja motivatsiooni tõstmiseks ning ka rahakotile vähem kulukas.

Ka mikro- ja väikeettevõtted võiksid kulude kokkuhoiu mõttes ühisüritusi korraldada, näiteks heade koostööpartneritega. Avalike ürituste korraldamisega loota tulu teenida on praegu veel suurema riskiga.

Tulevikku vaadates leian, et üritusturundus on liialt spetsiifiline ja teisi valdkondi mittemõjutav haru ning mingit eralduvat ja järsku hinnatõusu oodata pole. Hinnad liiguvad ülespoole siis, kui paraneb üldine majanduslik olukord ning tõuseb elatustase.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt