Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nutitelefon vallutab töise suhtlemise
Pärnus 14.-15. oktoobril toimunud juhtimiskonverentsil jäi kõlama mõte, et järgmise kümne aasta jooksul suureneb veelgi nii tööalase kui ka meelelahutusliku suhtlemise osakaal sotsiaalvõrgustikes ja internetis. Kuna mobiilsus saab tulevikus veelgi sügavama tähenduse ja rolli, on nutitelefonide leviku näol tegu kasvava trendiga.
Konverentsil esinenud raamatu "2020. aasta töökoht" autor Jeanne Meister, kes on rahvusvaheliselt tunnustatud töökoha õppekonsultant ning Futureworkplace'i (USA) asutaja, rääkis oma esinemises, et aastal 2020 töötavad ettevõtetes külg külje kõrval viis generatsiooni, kelle ootused ja käitumised on üsna erinevad.
Kõige suurema osa töötajaskonnast - 50% - moodustavad aastatel 1977-1997 sündinud, kelle jaoks meilide saatmine pole enam iseenesestmõistetav nagu vanema põlvkonna jaoks, vaid kes eelistavad pigem sms-ida või saata telefoniga sõnumeid otse internetti.
Iga aastaga suureneb Meisteri sõnul ka töötajate digitaalse IQ ehk uue informatsiooni otsimise oskuse olulisus.
Kui paarkümmend aastat tagasi oli üle 80% tööks vajalikest teadmistest inimesel olemas, siis praegu on see number langenud alla 10%. See tähendab, et me peame töö tegemiseks otsima iga päev aina rohkem uut infot. Kontoritöötajad kulutavad juba praegu 2,3 tundi päevas ehk 25% oma tööajast tööks vajaliku uue info otsimiseks.
Meisteri hinnangul kasutab kümne aasta pärast 87% ettevõtetest ka organisatsioonisiseselt web 2.0 võimalusi, mis aitab töötajaskonnal paremini kogemusi jagada, lihtsustab seetõttu organisatsiooni arengut ning lisaks hõlbustab ettevõttesisest suhtlust.