Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Josing: euro muutis tarbijaid ettevaatlikumaks
Konjunktuuriinstituudi juhi Marje Josingu sõnul võis jaanuarikuist jaemüügi langust mõjutada eurole üleminekust tingitud tarbijate ettevaatlikkus.
Lisaks inimeste ettevaatlikkusele esimesel eurokuul võis müüki mõjutada ka hinnatõus, ütles Josing ERRile. "Nafta hinna tõus maailmaturul tähendab tarbijatele suuremaid kulutusi mootorikütusele, transpordile ja eluasemele. Nii jääb aga vähem raha raamatutele, rõivastele, kosmeetikale jne," märkis Josing.
"Võib siiski rõõmustada, et langus nii väike oli, sest aasta viimastel kuudel oli ju päris palju kaupmehi, kes kartsid eurost tingitud šokki ja tarbimise suurt langust," lisas ta. Josingu sõnul vaatavad kaubandusettevõtted järgnevale poolaastale siiski optimistlikult.
Kui möödunud aasta septembrist detsembrini näitas Eestis jaemüük tõusunumbreid, siis jaanuaris pöördus jaemüük langusse. Statistikaameti sõnul võis tegemist olla euro mõjuga.