• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,1
  • 11.05.11, 10:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ravimiamet tahab saata arstide üritustele inspektorid 

Ravimiamet leiab, et ravimireklaami järelevalve tõhustamiseks oleks muu hulgas vaja luua ametikohad inspektoritele, kes külastaksid arstidele mõeldud üritusi ning kontrolliksid neile tehtavat ravimireklaami.
Mai alguses tegi ravimiamet sotsiaalministeeriumile kaks ettepanekut ravimiseaduse muutmiseks ja ravimireklaami järelevalve tõhustamiseks.„Esimene muudatus ravimireklaami järelevalve parandamiseks on seotud ravimiseaduse § 107 (ravimireklaami nõuete ning ravimi väljakirjutamise ja müügi kingitustega mõjutamise keelu rikkumine - toim) muutmisega, millega laiendatakse vastutajate ringi nõuete rikkumise eest,“ ütles ravimiameti peadirektori asetäitja abi Kaili Lellep.
„Ettepaneku kohaselt nähakse vastutus ette nii ravimireklaami nõudeid rikkuva reklaami tellimise, teostamise kui ka avalikustamise eest sarnaselt reklaamiseaduses sätestatuga. Endiselt on vastutus ette nähtud ka ravimiseaduse §s 86 sätestatud ravimi väljakirjutamise või müügi kingitustega mõjutamise keelu rikkumise eest.“
Lellepi sõnul on teine muudatusettepanek seotud vajadusega tõhustada ravimireklaami riiklikku järelevalvet. „Ravimiamet tegi ettepaneku luua inspektorite ametikohad, mis on ette nähtud üksnes ravimireklaami järelevalve teostamiseks, pidades silmas vajadust nii farmaatsiaalaste kui ka õigusalaste teadmiste järele nendel ametikohtadel,“ selgitas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kuna seni vastavad riiklikku järelevalve teostaja ametikohad puuduvad, on ravimiamet teinud ravimireklaami üle järelevalvet, kasutades selleks spetsialiste oma põhitöö kõrvalt. Ettepaneku eesmärk on oluliselt tõhustada ravimireklaami järelevalvet just osas, mis vajab ravimireklaami järelevalve inspektsioonide läbiviimist – näiteks arstidele korraldatavad üritused, erialaüritustel ravimite reklaamimine, ravimiesindajate külastused jne. Kirjeldatud müügiedendus vajab senisest enam tõhusamat järelevalvet, kuna sel viisil edastatud ravimiteave võib oluliselt kallutada nii ravimi väljakirjutajate, proviisorite ja farmatseutide kui ka patsientide ravimivalikut ebamõistlikus suunas,“ rääkis Lellep.
Ta lisas, et ravimiamet analüüsis ravimireklaami järelevalve muutmise vajadust kahest aspektist - vastavust Euroopa Liidu direktiivile 2001/83/EÜ ja ressurssidest lähtuvalt. „Ravimireklaami nõudeid rangemaks muuta ei saa, sest need on ELi tasandil ühtlustatud, kuid ravimiamet tegi kaks ettepanekut ravimireklaami tõhusama järelevalve saavutamiseks,“ ütles ta.
Mis puudutab ravimifirma MSD poolt 1. aprillil günekoloogidele korraldatud ürituse suhtes algatatud väärteomenetlust, teeb Lellepi sõnul ravimiamet otsuse eeldatavasti juunis.
Ravimiamet algatas 8. aprillil Äripäevas avaldatud materjali põhjal ravimifirma MSD (Merck Sharpe & Dohme) suhtes väärteomenetluse ravimiseaduse paragrahv 107 lg 2 alusel, mis käsitleb ravimireklaami nõuete ning ravimi väljakirjutamise ja müügi kingitustega mõjutamise keelu rikkumist. Selle teo eest võib juriidilisele isikule määrata rahatrahvi kuni 32 000 euro ulatuses.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele