Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LOGISTIKA. Hinnad teevad korrektuure

    Järjekordne aastaring saab täis ning mõned firmad on oma teenusehinnad jälle üle vaadanud, mis tähendab, et mõnigi asi läheb kallimaks.

    Nii on kliente hindade muutusest teavitanud näiteks Eesti Post AS ja DHL Estonia AS. Kui esimese puhul on valdav osa teenuseid uuel aastal kallimad, siis DHL on mõnda hinda langetanud.
    Eesti Posti puhul on hinnatõusu põhjus enamasti kulukomponentide kallinemine, peamiselt kütuse hinna tõus. Peab märkima, et kui kullerfirmad reguleerivad teenuse hinda turul peamiselt kütuse lisatasuga, siis Eesti Post pole kõnealust maksu oma teenustele rakendanud.
    Seetõttu torkab silma, et suuremad hinnamuutused on just Eesti Postil. Ettevõtte esindaja Inge Suder ütles, et teenusehinnad vaadatakse üle üks kord aastas. “Logistikavaldkonnas toimusid suuremad hinnamuudatused kullerteenuste vallas 2009. aastal, rahvusvahelise paki puhul toimus aga viimane hinnamuudatus 1998. aastal,” märkis ta.
    Enim tõstab Eesti Post hinda ärikliendile rahvusvahelise ärikirja saatmise puhul – tervelt 25%. 2009. aastast, mil teenust pakutakse, on selle teenuse osutamise kulubaasis kasvanud kohaletoimetamise tasu, mis on kolme aastaga riigiti kasvanud kuni 86%. See ka hinnamuutmise peamine põhjus.
    Samuti tõusevad riigisisese ärikirja saatmistasud. Standardkirja teenuse hinda tõstetakse 7%, sest teenuse osutamise hinnakiri tahetakse viia vastavusse reaalse kütusekuluga kaugemates ja raskemini ligipääsetavates sihtkohtades.
    Makstud vastusega standardkirja, mille teenuse osutamise kulubaasist moodustab samuti suure osa kütusekulu, hinnakirja korrigeeritakse 19,5% kõrgemaks. Ka kullerteenuste hinnakiri muutub. Enamiku teenuseid, mis samuti sõltuvuses kütusekulust, viib Eesti Post hinnakirjas vastavusse kütuse kuludega, pakimahtudega ning logistiliste võimalustega. Sõltuvalt lähte- ja sihtkohast on teenuse kulu muutunud keskmiselt 13% suuremaks, teatas ettevõte.
    Samuti muutub väiksekaaluliste saadetistele kehtinud tasu ning kaaluvahemikes 0–1 kg, 1–3 kg ja 3–5 kg tõuseb hind 10%.
    Aadressita reklaamiteenuse hinnast moodustavad sõltuvalt tsoonist kolmandiku kuni poole transpordikulud, seetõttu on kütuse hinna kasv avaldanud olulist mõju teenuse kulubaasile. Kandehinna sisendkulude jätkuv kasv tingib aadressita reklaamiteenuse hinnatõusu kõigis tsoonides, kaalukategooriates ja kiirustes. Hinnakirja hind tõuseb kõikides tsoonides, kiirustes ja kaalukategooriates 9,7%.
    Eesti Post kaotab ära lisateenuste hinnakirja ning edaspidi pakub lisateenuseid reklaami lisateenuste hinnakirja alusel. See tähendab, et edaspidi kehtib kirja lisateenustele kogusest sõltuv soodushind.
    Mõni teenus läheb soodsamaks. DHL Estonia ASi Balti riikide Express-teenuste tootejuhi Raul Ristimäe sõnul muudab ettevõte ekspressteenuste ehk kullerteenuste hinda jaanuaris, kuna firma soovib investeerida jätkuvalt inimestesse ja klientidele parima teenuse pakkumiseks vajalikku taristusse.  Samas ei lähe kõik teenusehinnad kõrgemaks. Ristmäe sõnul lähevad hinnad oluliselt madalamaks kellaajalise kättetoimetamisega teenustel. “Seda seetõttu, et tahame pakkuda meie klientidele veelgi kiiremat transporditeenust,” teatas ta. “DHL EXPRESS WORLDWIDE-teenuse ehk saadetiste kohaletoimetamise järgmise võimaliku tööpäeva lõpuks hinnad tõusevad veidi, kuid seda inflatsioonimäärast väiksemas ulatuses,” ütles Ristmäe.
    Ristmäe sõnul muutus ekspressteenuste hinnakiri viimati 2010. aastal.
     
     Tasub teada
    Hinnad valdavalt tõusevad
    Eesti PostRiigisisene ärikiri: keskmiselt 7% kallim.Standardkiri tähtsaadetisena ning maksikiri liht- ja tähtsaadetisena: käibemaksuta hind korrigeeritud 2 komakohani.Makstud vastus: standardkiri  19,5% kallim, maksikirja käibemaksuta hind korrigeeritud 2 komakohani.Rahvusvaheline ärikiri: keskmiselt 25% kallim.ELS Standard, ELS Pluss, ELS 10, ELS Transport: sõltuvalt lähte- ja sihtkohast keskmiselt 13% kallim.ELS Postimüük: kuni 5 kg hind 10% kõrgem.Aadressita reklaamiteenus: kõikides tsoonides, kiirustes ja kaalukategooriates 9,7% kallim.Lisateenused: kirja lisateenused kaovad, lisateenused reklaami lisateenuste hinnakirja alusel. Selle tulemusena hakkab ka kirja lisateenustele (nt aadresskleebise trükkimine, voltimine, ümbrikusse panemine jne) kehtima kogusest sõltuv soodushind.
    DHLDHL EXPRESS 9:00 ja DHL EXPRESS 12:00 teenused odavnevad.DHL EXPRESS WORLDWIDE ja DHL EXPRESS IMPORT kallinevad.
    Allikas: Äripäev
     
    Kommentaar
    DPD hinda ei tõsta
    Janek Kivimurd, DPD Eesti ASi müügi - ja turundusjuht
    Eesti-sisese kullerteenuse veo baashindades me suuri muutusi ette ei näe. Tõsi, kui energiakandjate hinnad tõusevad, siis avaldab see mõju ka kullerteenuse hindadele. DPD baashinnad on praegu turul ühed soodsamad.Rahvusvahelisest kullerteenusest võivad mõneti kallineda Soome veotariifid, tulenevalt laeva liiniveo tariifide tõusust ja survest kulleri ametikoha tööjõukuludele Soomes. Teisalt, näis, mida toob uue aasta esimene kvartal mahtudele, aga Balti-suunaline veomahtude senine kasv loob pigem mõningase veotariifide alanemise eelduse.
     
    Pane tähele
    Kuidas kullerteenuse kuludelt kokku hoida?
    Paar näidetEttevõtetel, kellel on Baltimaades igas riigis eraldi ladu, tasub kaaluda ning arvutada läbi lahendus kesklaole ja jaotuslogistikale. Seeläbi võib ka 10–15% logistikakulu vähendamine tõsta varade tootlikkust 20–40% võrra.Saatke tulikiired kullersaadetised lennukulleriga ning kiired saadetised maismaa kulleriteenusega. Näiteks lennukulleriga saatmine võib maksta isegi 5–6 korda enam kui maismaa kullerfirmaga.
    ALLIKAS: Janek Kivimurd
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.