• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 08.12.11, 11:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teises maakonnas käib tööl 17% töötajatest

Sotsiaalministeeriumi tellimusel Tartu Ülikooli sotsiaalteaduslike rakendusuuringute keskuse RAKE tehtud uuring selgitab, kas ja mis tingimustel oleksid maapiirkondade elanikud valmis käima kodukohast kaugemal tööl.
Eestit iseloomustab rahvastiku ja ettevõtluse koondumine linnapiirkondadesse, mis toob kaasa maapiirkondade tühjenemise. Seda lõhet aitab osaliselt lahendada inimeste mobiilsus ehk maapiirkondades elavate inimeste töötamine elukohast kaugemal. Uuringu kohaselt käib teises maakonnas praegu tööl 17% töötajatest ning elukohaga samas maakonnas, kuid teises vallas 28% töötajatest.
Uuringu tulemustest selgus, et kuigi Eesti inimeste valmisolek kaugemal töötamiseks on üldiselt suhteliselt madal ning suuremat osa inimesi ei mõjutaks kaugemal asuvat töökohta vastu võtma ka neile suunatud mobiilsust toetavad meetmed, näiteks transpordi- või eluasemekulude katmine, leidub siiski gruppe – näiteks noored ja hetkel töötud – kelle jaoks neil meetmetel oleks mõju ning kelle tööhõivesse toomiseks tasuks aidata kaasa nende mobiilsusele.
RAKE juhataja kohusetäitja Kerly Espenberg tõi uuringutulemusi kommenteerides välja, et eelkõige on siiski täna mobiilsuse suurendamisel piduriks ühistranspordivõrgu probleemid: „Suurimaks murekohaks on kaugemal töölkäimisega kaasnevad kulud. Ajutistel meetmetel on ka ajutine mõju, pendelrände soodustamiseks tuleb maapiirkondades siiski eelkõige tegeleda ühistranspordivõrgu arendamisega nii, et see kattuks tööl käivate inimeste vajadustega. Siin on Eestis veel omavalitsuste koostöö osas arenguruumi.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuringu tarvis viidi läbi elanikkonna küsitlus ning intervjuud omavalitsuste esindajatega. Lisaks uuriti teiste riikide praktikat mobiilsuse soodustamisel.
Uuring valmis Euroopa Liidu poolt rahastatava programmi: “Tööturupoliitika arendamine 2009-2013“ raames. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele