Euroopa autoturg on kahanenud 2007. aastast ning ka järgmine ei tule sugugi parem. Valusaima hoobi saavad Fiat, Renault ja Peugeot.
PricewaterhouseCoopersi prognoosi kohaselt kukub autode müük Euroopas 2012. aastal umbes 4%, ligikaudu 13 miljoni autoni. Sel aastal müüakse Euroopas hinnanguliselt 13,5 miljonit autot, kirjutab Bloomberg.
Kui PwC ennustus täppi läheb, siis tähistab see viiendat järjestikust aastat, mil automüük on Euroopas vähenenud. Automüügi tipp saavutati 2007. aastal, kui uue omaniku leidis lausa 16 miljonit autot.
Credit Suisse'i analüütik Arndt Ellinghorst ütles, et enim kannatavad tuleval aastal Peugoet, Fiat ja Renault, kes sõltuvad Euroopa müüginumbritest kõige rohkem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel aastal teenis Peugeot 73% käibest Lääne-Euroopast, samal ajal kui Renault' ja Fiati tulud Euroopast olid vastavalt 70% ja 54%.
"Peugeot ja Fiat on tõenäolisemalt kõige suurema riskiga 2012. aastal," ütles Ellinghorst. "Euroopa mõjutab neid liiga palju, neil pole praegu kuigi tugev tootevalik ja nende bilanss on niigi pingul," selgitas analüütik.
Peugeot' aktsia on sel aastal kukkunud 57%, Fiati väärtpaber 47% ja Renault' oma 41%. Samal ajal on Bloomberg European 500 indeks kõigest 14% miinuses.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!