• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 12.06.12, 13:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võit 81 miljonit

Vedelkütuse seadusemuudatused ning maksu- ja tolliameti järelevalve on parandanud käibemaksu laekumist riigieelarvesse.
Kütusesektoris tegutsevad ettevõtted tasusid käibemaksu riigieelarvesse 2011. aasta juunist kuni 2012. aasta aprillini üle 81 miljoni euro võrra rohkem kui aasta tagasi samal perioodil.
2011. aasta aprillis jõustunud seadusemuudatusega rakendati kütusesektori ettevõtetele tagatise regulatsioon, millega piirati oluliselt pettuste võimalusi sektoris. 2012. aasta aprillis jõustunud seadusemuudatus lahendas omatarbeks ostetud kütuse probleemi. Eelnevalt ei olnud aktsiisilaost omatarbeks kütuse ostmisel nõutav tagatise esitamine. Seda olukorda kasutasid petturid ära selliselt, et omatarbena aktsiisilaos saadud kütus realiseeriti ning jäeti tasumata käibemaks. MTA andmetel paranes pärast nimetatud muudatuse rakendamist käibemaksu laekumine riigieelarvesse. Võrreldes eelmise aasta aprilliga suurenes käibemaksu tasumise kohustus üle 8 miljoni euro. Pooleliolevaid menetlusi kütuse käitlemisega seotud ettevõtete ja nende riskantsete tehingupartnerite osas on mai lõpu seisuga ligi 70.
MTA kontrolliosakonna juhataja Kaido Lemendik ütles, et kuigi kütusesektori ettevõtted on riigieelarvesse tasunud oluliselt rohkem käibemaksu, ei ole maksukäitumine kõikides sektori ettevõtetes veel sugugi eeskujulik. "Paremate tulemuste saavutamiseks oleme muutnud osade ettevõtete kontrollimisel oma taktikat ning kontrollime neid reaalajas (andmeid ostu ja müügi kohta esitatakse igal nädalal ning neid kontrollitakse koheselt, toimuvad vaatlused tegevuskohtades), et ennetada võimalikku maksude tasumata jätmist. Kontrollitaktika muudatuse tulemusena on üks kütuseturul tegutsev ettevõte tasunud aprillis käibemaksu 133 000 eurot rohkem kui kuu varem. Kuises võrdluses tegi see käibemaksu tasumise tõusuks ligi 426%," rääkis Lemendik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 15 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele