• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 03.08.12, 11:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tulekul on suurim IPO pärast Facebooki

Järgmisel kuul peaks tegema börsidebüüdi Jaapani lennukompanii Japan Airlines ehk JAL, vahendab Bloomberg.
See oleks sel aastal suuruselt teine IPO Facebooki oma järel. 663 miljardi jeeni ehk 8,5 miljardi dollari hankimisega tahetakse viia lõpule kahe aastane pankrotist väljumise programm, millest JAL väljub maailma kasumlikuma lennukompaniina.
Lennukompanii aktsia peaks jõudma Tokio börsile 19. septembril, teatas rahandusministeerium. Kompanii müüb 175 miljonit aktsiat hinnaga 3790 jeeni tükist. See väärtustab ettevõtte viie kordse prognoositud kasumiga. All Nippon Airwaysi (ANA) P/E on12.
Ettevõte koondas töötajaid, kärpis võlga ja kandis maha vanemad kütust raiskavad lennukimudelid. Lennukompanii ei saa aktsiate müügist sentigi, kuna raha läheb riigile kuuluvale ettevõtte päästnud fondile. Ettevõte taaskinnitas eile selle aasta kasumiprognoosiks sada miljardit jeeni võrreldes suurema rivaali ANA 40 miljardi jeenist eesmärgiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Turuosalised suhtuvad JAL üsna positiivselt paranenud kasumite järel,“ ütles Barclays Securites Japani analüütik Ryota Himeno. „Jaapanis on odavlennukompaniide tekke ja ANA püüdluste tõttu lennundusturul konkurents tihenemas.“
JAL asendab ANA maailma turuväärtuselt neljanda lennukompaniina. Maailma suurim on Tšiili Latam Airlines Group 11,3 miljardi dollarilise turuväärtusega, järgnevad Air China 10,9 miljardi dollariga ja Singapore Airlines 10,1 miljardi dollariga.
Eelmisel majandusaastal tegi JAL rekordkasumi 187 miljardit jeeni ehk 2,4 miljardit dollarit ehk võrreldes kasumlikult teise lennukompaniiga Air China enam kui topeltkasumi, kes teenis 1,1 miljardit dollarit.
JAL plaanib maksta dividendiks umbes 15 protsenti aastakasumist. ANA plaanib maksta kasumist dividendideks 25 protsenti.
Ka ANA on aktsiaid emiteerimas. Lennukompanii plaanib kaasata kuni 175 miljardit jeeni pakkudes miljard uut aktsiat, et maksta uute lennukite eest ja rahastada ülevõtmisi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele