• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • 05.11.13, 13:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ärge VIN-koodi liialt uskuge

Automüüjad rõõmustavad, et riik hakkab sagedaste pettuste tõttu koguma infot müügis olevate kasutatud autode kohta ühtsesse portaali, kuid manitsevad seda tehes vaid ametlikke VIN-koode mitte liigselt usaldama.
"Ainuüksi auto VIN-kood, mille abil kontrollitakse autode läbisõitu, neile teostatud töid ja muid parameetreid, ei suuda siiski anda kliendile lõplikku infot auto seisukorra kohta," ütles Eurostauto juhatuse liige Ahti Rebane.
"Iga margi esindus kogub enda müüdud auto kohta küll seesugust infot ja saab anda selle kaudu kindluse auto seisukorra osas, kuid seda vaid garantiiaja jooksul. Kui auto garantiiaeg saab läbi ja klient hakkab seda mujal hooldamas käima, siis sajaprotsendilist turvalisust see number enam ei taga. Mina soovitan klientidel osta autosid võimalikult ametlikust kohast, kus auto ajalugu on kindlalt tuvastatav," selgitas ta.
Samuti hakkab riik pingsamalt jälgima kasutatud luksusautode müüki, et vältida nendega seotud tehingutes käibemaksust kõrvale hiilimist. Tartus tegutseva Edu autoaia ostu- ja müügijuht Eduard Taivere on ettevõtte komisjonimüügis kokku puutunud kallite autodega, mille pealt käibemaks maksmata. „Need, kes käibemaksuga keerutavad, saavad müüa autosid tunduvalt odavama hinnaga ja rikuvad sellega turgu. Meie ise ei saa selle vastu kuidagi võidelda, on viimane aeg, et riiklik asutus sellesse sekkuks," kommenteeris Taivere.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ahti Rebane Eurostautost nõustub, et tegemist on ühe peamise probleemiga autoturul. „See halvab ausate automüüjate tegevust, meie automüüjatena ootame kindlasti, et riik suudaks selle probleemi kuidagi lahendada, kuigi see pole kindlasti lihtne ülesanne."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 24 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele