Võlglastega tegelemisel kasutatakse professionaalseid teenuseid rohkem kui kunagi varem selgub Krediidiinfo 2013. aasta krediidipoliitika uuringust.
Märkimisväärselt on sagenenud viivise kohaldamine võlgu jäänud kliendile.
Võrreldes möödunud aastaga on kasvanud kõikide professionaalsete võlamenetlusteenuste kasutamine. Enim kasutavad firmad inkasso (33%) ja õigusbüroo teenuseid (15%), samuti faktooringut, krediidijärelevalvet, krediidiriskide hindamist ja limiitide määramist ning vähemal määral krediidikindlustust. Sanktsioonina on populaarsust kogunud viivise kohaldamine (33%).
Uuringust selgub, et 73,5% ettevõtetest hindavad klientide krediidisobivust.
Varasemast enam pööratakse tähelepanu uute klientide krediidisobivuse hindamisele, kaks korda on suurenenud krediiditaotluste täitmise nõue. Uue kliendi puhul kontrollib alati maksuvõlgnevusi maksu- ja tolliametile 80%, allkirjaõigust 62% ning võlgnevusi teistele ettevõtetele maksehäireregistrist 61% vastanutest.
Olemasolevate klientide tausta kontrollitakse kaks korda harvem kui uue kliendi puhul, kuigi on teada, et lõviosa krediidikaotustest põhjustavad just pikaajalised partnerid. Enne krediidiotsuse langetamist kontrollib püsiklientide maksuvõlgasid alati 40% (2012. aastal 31%) ja võlgnevusi Maksehäireregistrist 34% vastajatest (2012. aastal 27%).
Vaid 12% ettevõtetest jälgib pidevalt olemasolevate klientide krediidisobivust.
Eesti keskmine maksetähtaeg on 14,2 päeva. Samas moodustavad kolmandiku kõikidest väljastatud arvetest 15- kuni 30päevase maksetähtajaga arved. Suurenemine on toimunud just lühema tähtaja (1-14 päeva) arvel.
Suurem osa Eesti ettevõtetest (89%) on üldiselt rahul oma klientide maksekäitumisega. Tähtajaks tasutud arvete osakaal on aastaga suurenenud nelja protsendipunkti võrra (65%) ning samavõrra on vähenenud arvete tasumine kuni 30päevase hilinemisega (29%). Üle 30 päeva hilineb endiselt 6% ettevõtetest. Eesti keskmine maksehilinemine on 9,4 päeva.
Krediidiinfo AS teeb krediidipoliitika uuringut alates 2007. aastast. Käesolev uuring tehti ajavahemikul 5.- 8.veebruar. Valimisse kuulus juhuvaliku teel 5000 Eestis registreeritud ja tegutsevat ettevõtet.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
4
Lembit Lump: ei tohiks keegi kuri olla
5
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Hetkel kuum
Ennustab riigivõlakirjadele vähest kauplemist
Omanik kaebas Viimsi valla kohtusse
Tagasi Äripäeva esilehele