• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,31%38 063,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,34
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,31%38 063,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,34
  • 05.03.13, 15:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Euroopa autoturg kokku kukkumas"

Euroopa autoturg seisab silmitsi kuristiku servaga, ütles maailma suuruselt neljanda autotootja Renault-Nissani juht Carlos Ghosn.
„Peamine probleem on nõudluses, mis kukkus eelmisel aastal 8 protsenti ning on jätkanud langust ka sel aastal. Koguturg on kokku kukkumas,“ ütles Ghosn tänavusel Genfi autonäitusel.
Autotootjad on taas pessimistlikud, kuna viimased Saksa automüüginumbrid näitasid, et veebruaris müüdi võrreldes eelmise aastaga 10 protsenti vähem uusi autosid. Euroopas langes uute autode müük eelmisel aastal 8 protsenti ning 17 aasta madalaimale tasemele.
„See, kuidas me arvestame Lääne-Euroopa müüginumbreid, siis käesolevaks aastaks prognoosime sellele 3-5 protsendilist langust,“ ütles autonäitusel Fordi Euroopa tegevjuht Stephen Odell, kelle sõnul läheb veel kaua aega, enne kui Euroopa automüük jõuab tagasi 17-18 miljoni autoni, mis oli enne finantskriisi. “Kindlasti on see väljaspool 5 aasta horisonti,“ lisas ta. 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele