• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,07%6 200,8
  • DOW 301%44 535,44
  • Nasdaq −0,77%20 212,24
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,07%6 200,8
  • DOW 301%44 535,44
  • Nasdaq −0,77%20 212,24
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 07.03.13, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina omanik: Volvo liiga põhjamaine

Rootsi majandusleht Dagens Industri taunib tänases esikaaneloos Volvo sõiduautode hiinlasest omaniku väljaütlemist, et Volvo kaubamärk on liiga põhjamaine ja vajab Hiina turu jaoks ümberkohendamist.
„Li Shufu ei ole mõhkugi aru saanud,“ kärab lehe esikaas.
„Volvol on omad nõrkused. Autol on liiga tugev põhjamaine pitser,“ ütles Volvo sõiduautode divisjoni üles ostnud Hiina autototootja Geely asutaja ja juhatuse esimees Li Shufu Genfi automessil. Li Shufu sõnul vajab eelkõige ümbertegemist salong, et paremini vastata Hiina maitsele.
Sellised väljaütlemised on Volvo jaoks katastroof, taunib Håkan Matson, Dagens Industri tänase kommentaari autor.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Katastroof on see kahel põhjusel. Esiteks on väga halb, kui firma suuromanik ja juhatuse esimees ise oma firma tooteid laidab. Teisalt näitab see, et Li Shufu „ei ole mõhkugi aru saanud“, kuidas Volvo kaubamärki hoida.
Vaid mõne sekundiga on aastatepikkune visa ja järjekindel töö kaubamärgi ülesehitusel, mis rõhutab just Volvo disaini põhjamaist lihtsuste ja selgust, tühjaks tehtud. Automaailmas prestiižikat marki üles ehitades asjad nii ei käi. „Autosid ei tehta iga turu jaoks ringi. Volvo peab alati olema Volvo,“ kirjutab Matson, märkides, et Volvole suuromaniku sellised väljaütlemised head ei tähenda.
Läinud aastal kahanes Volvo sõiduautode müük Hiinas 10%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele