Sirje Rank • 7. märts 2013
Jaga lugu:

Hiina omanik: Volvo liiga põhjamaine

Rootsi majandusleht Dagens Industri taunib tänases esikaaneloos Volvo sõiduautode hiinlasest omaniku väljaütlemist, et Volvo kaubamärk on liiga põhjamaine ja vajab Hiina turu jaoks ümberkohendamist.

„Li Shufu ei ole mõhkugi aru saanud,“ kärab lehe esikaas.

„Volvol on omad nõrkused. Autol on liiga tugev põhjamaine pitser,“ ütles Volvo sõiduautode divisjoni üles ostnud Hiina autototootja Geely asutaja ja juhatuse esimees Li Shufu Genfi automessil. Li Shufu sõnul vajab eelkõige ümbertegemist salong, et paremini vastata Hiina maitsele.

Sellised väljaütlemised on Volvo jaoks katastroof, taunib Håkan Matson, Dagens Industri tänase kommentaari autor.

Katastroof on see kahel põhjusel. Esiteks on väga halb, kui firma suuromanik ja juhatuse esimees ise oma firma tooteid laidab. Teisalt näitab see, et Li Shufu „ei ole mõhkugi aru saanud“, kuidas Volvo kaubamärki hoida.

Vaid mõne sekundiga on aastatepikkune visa ja järjekindel töö kaubamärgi ülesehitusel, mis rõhutab just Volvo disaini põhjamaist lihtsuste ja selgust, tühjaks tehtud. Automaailmas prestiižikat marki üles ehitades asjad nii ei käi. „Autosid ei tehta iga turu jaoks ringi. Volvo peab alati olema Volvo,“ kirjutab Matson, märkides, et Volvole suuromaniku sellised väljaütlemised head ei tähenda.

Läinud aastal kahanes Volvo sõiduautode müük Hiinas 10%.

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum