Pühapäeva õhtul esietendus Tallinnas Mustpeade majas suure menuga Lätis sündinud ja Eestis elava helilooja Eugene Birmani kantaat sopranile ja orkestrile „Nostra culpa“, mille ajendiks on USA majandusteadlase Paul Krugmani ja president Toomas Hendrik Ilvese nn Twitteri-sõda.
„Mõlemad debatis osalenud on ühtaegu nii legendid kui ka suured isiksused, nende kokkupõrge „maailmalavaval“ ongi selline aines, millest sünnivad tänapäevased heliteosed,“ ütles Eugen Birman, kelle hinnangul ületas see sõnavahetus poliitilise ja majandussündmuse piirid ning kujunes ühtlasi kultuuriliseks sündmuseks. „Liiga sageli on muusika varjatult poliitiline ja ilma tegeliku eesmärgita, või siis täiesti abstraktne, nii et tal pole midagi tegemist reaalse maailmaga.“
Birman soovis enda sõnutsi luua teost, mis ületab oma aega ja hetke – midagi enamat kui kommentaari ühele Twitteri-arutelule, pigem seisukohavõttu arutelude kui sellise kohta. Ta pole tahtnud valida poolt ja otsustada, kummal oli selles debatis õigus, kuid sõnas siiski: „Eestlased on harjunud sellega, et „targemad“ maad neid ühtelugu õpetavad, kuidas peab poliitikat tegema ja käituma. Kuid vaevalt on see nõu hea olnud. Ma usun, et Baltimaades on inimesed nii harjunud sellega, et neile palumata nõu antakse, et nende tulevikuvalikuid suunab üha suuremal määral nende endi arusaamine asjadest.“
Heliteose sõnaline osa, mille pani kirja Vello Vikerkaare nime all tuntud Scott Diel, koosnes sõnavahetuse peamistest märksõnadest ja tihendatud tsitaatidest. Nii Ilvese kui ka Krugmani osa laulis metsosopran Iiris Oja.
President Toomas Hendrik llvest publiku seas märgata ei olnud, küll aga oli ohtralt kohal välispressi. Sündmusest on juba kirjutanud BBC, CNBC, Bloomberg, MSN, NPR, Businessweek, Financial Times, The Sunday Times, Telegraph, LA Times, Wall Street Journal, CS Monitor, AFP, National Review, France24. Pikemad käsitlused on tulemas Le Mondis ja Forbesis.