• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.10.13, 17:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elion: seadus karistab kõiki ettevõtteid

Valitsuse plaan vähendada sõiduauto kasutamishüvitist karistaks kõiki ettevõtteid, ütles Elioni siseteenuste teenistuse juht Mari-Liis Vihul.
„Plaanitav seadusemuudatus on suunatud justkui optimeerivatele ettevõtetele, kuid sellega karistatakse kõiki ettevõtteid,“ märkis Vihul.
Ta ei nõustunud Jürgen Ligi kommentaariga eilsel Soraineni ärihommikul, et Eestis on tavapärane praktika luua ettevõte autokulude optimeerimiseks. Elion on tema sõnul juba viis aastat tagasi loobunud praktiliselt kõigist ametiautodest, kasutusel on vaid tööks vajalikud kaubikud.
Vihul märkis, et talle teadaolevalt puudutab plaanitav muudatus sisendkäibemaksu mahaarvamisel vaid sõiduautosid ning kuna Elionil praktiliselt sõiduautosid pole, siis kavandatav seadusemuudatus oluliselt neid ei mõjuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Isikliku sõiduauto töösõitudeks kasutamise kompensatsiooni kaotamine võib aga ettevõttele kulude kasvu tuua. „Valdavalt makstakse seda kompensatsiooni inimestele, kel on vaja teha palju väikseid autosõite, ning nende sõitude pärast oleks sõidupäeviku pidamine oluline ajakulu,“ teatas Vihul.
Äripäev küsis autoparki omavatelt ettevõtetelt, mida nad arvavad valitsuse plaanist vähendada sõiduauto kasutamise eest makstavat hüvitist. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele