• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 29.01.14, 08:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik tahab endale kümneid miljoneid maksvaid parvlaevu

Tallinna Sadama nõukogu liige Veiko Tishler usub, et ärimees Olav Miil müüb oma laevad riigile. Laevade maksumus võib ulatuda 80 miljoni euroni.
Tallinna Sadama nõukogu liige Veiko Tishler (IRL) usub, et sadam lööb Väinamere laevade omaniku Olav Miiliga käed ja end Väinamerel õigustanud parvlaevad saavad riigi omaks, kirjutab Ärileht.
Saare-, Hiiu- ja Muhumaa parvlaevad soetati 2010-2012. aastal väidetavalt kokku 90 miljoni euro eest ning hetkel võiks olla nende raamatupidamuslik väärtus Äripäeva hinnangul 75-80 milljoni euro vahel.
Sadama nõukokku kuuluv Kalev Lillo (REF) kinnitas samuti, et Tallinna Sadama nõukogu andis juhatusele volituse alustada konsultatsioone, et välja selgitada saarte ja mandri vahel kvaliteetset veoteenust võimaldavate laevade soetamise võimalused.
„Kindlasti kuulatakse ka tänase operaatori head nõu, kuna neil on pikaajaline kogemus. Kindlasti on 5. märtsiks laual ka võimalike uute praamide potentsiaalsete ehitajate arvamus ehitusmaksumuse ja ehitamise ajakava kohta,” lootis Lillo.
Äripäev kirjutas eelmise aasta septembris, et kuigi Saaremaad ja Hiiumaad mandriga ühendavate praamiliinide operaator Väinamere Liinid on kahjumis, teenivad laevu omavad Olav Miili firmad igal aastal investeeringult suurt tulu.
Kui erinevate ettevõtete aruannete põhjal kulutab Olav Miil laevalaenude põhiosamaksetele ja intressile aastas kokku pea seitse miljonit eurot, siis edasi on ta laevad andnud kõrge intressiga kapitalirendile, mille eest saab aastas üle 11 miljoni
Laevade finantseerimine oli Miili sõnul kulukas. "Kolme laeva ehitus algas 2007. aastal ning nõudis läbi finantskriisi aastate lisaks märkimisväärsele ehituseks kulunud omakapitalile ka suuri kulutusi seoses lepingute koostamise ning tehingute struktureerimisega," kinnitas ta. "Laeva omanikele tasutud prahitasud vastavad turutingimustele ning on arvutatud läbi laevadesse tehtud investeeringute ja prahtimisperioodiga," lisas Miil meili teel.
Laevade kapitalirendi leping on sõlmitud aastani 2026. See tähendaks, et intressi vahe tõttu võidaks Miili firmad selle ajaga järgnevate aastate jooksul kolme laeva pealt 56 miljonit eurot. Kindlasti ei saa seda arvestada ettevõtja tuluks, sest lisaks laevade soetamisse paigutatud omafinantseeringule, vajavad laevad hoolt ning mida aeg edasi, seda enam lisainvesteeringuid.
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele