• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müüja: õigus auto ostja poole kaldu

    Kasutatud autode turu korrastamine tarbijakaitseameti, maksu- ja tolliameti ning maanteeameti eestvedamisel on mõistlik. Tarbija vajab kaitsmist ning tarbijate kampaania korras teavitamine nende õigustest kasutatud auto soetamisel on vajalik, kirjutab OÜ Balti Realiseerimiskeskus juhataja Siim Mark. Ausa automüüja seisukohalt vaadates tekib aga paratamatult tunne, et teemat käsitletakse kohati liialt ühekülgselt.

    Nii nagu vanajumal andis meile Euroopa kõige karmimad toiduainetööstuse sanitaarnormid, on küsitavusi ja mõtlemisainet küllaga ka regulatsioonides, mis käivad tehingute kohta kasutatud sõidukitega. Tõsi, tarbijakaitse ei tööta regulatsioone välja, vaid valvab nende täitmist, ent taas kord näib, et meil on kalduvus asjadega üle pingutada.
    Igasuguste õigustega kaasnevad ka kohustused. On normaalne, et omandiga seotud õigused ja kohustused on üldjuhul omanikul. Kasutatud sõiduki müüjat on aga praeguste regulatsioonide kohaselt õnnistatud kaheaastase pretensiooni esitamise õigusega, mis on kasutatud asja soetanud isikul selle müüja suhtes. Kus Euroopas kohtame veel sellist lähenemist? Vastus on, et mitte kusagil. Olukord on sedavõrd totram, et täna on ka paljudel uutel sõidukitel samuti (vaid) kaheaastane tootjapoolne garantii.
    Uue auto puhul on kaheaastane garantii mõistlik. Kuid praeguse korra järgi võib tarbija esitada ka näiteks aasta ja 11 kuud tagasi soetatud kasutatud auto kohta müüjale pretensiooni – et midagi läks midagi katki ja nüüd tahaks hüvitist saada. Kusjuures sellise olukorra lahendamiseks puudub meil praegu piisav regulatsioon ning küsimuse klaarimise tehnika jääb puhtalt müüja ja ostja vahel otsustada.
    Autoturu korrastamise eesmärk on see, et tarbijal on võimalik saada kasutatud sõiduki kohta igakülgset ausat ja adekvaatset informatsiooni. Sellisel juhul on igati õiguspärane eeldada, et tarbija oleks samavõrd teadvustatud ka sellest, et omanikuna tekivad tal ühtlasi kohustused. Ning et kasutatud sõiduki omanikuna on eelkõige siiski temal kui omanikul vältimatult vajalik prognoosida kulutusi sõiduki nõuetekohase tehnilise seisukorra tagamiseks. Mitte loota sellele, et see mis sõidab ja liigub, üldsegi ei kulu.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: eksklusiivse kinnisvara kese kolib lähiaastatel Tallinna Manhattanile
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Nokia kasum tegi suure hüppe
Nokia teatas kolmanda kvartali tulemustes, et on kasvatanud ärikasumit ligi 30% ning ületas tulemustega analüütikute ootuseid, vahendab Kauppalehti.
Nokia teatas kolmanda kvartali tulemustes, et on kasvatanud ärikasumit ligi 30% ning ületas tulemustega analüütikute ootuseid, vahendab Kauppalehti.
Raadiohommikus: verivärsked tulemused börsilt ja tipptegijate äriplaanid
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis vahendame kuulajatele värskeid börsifirmade kolmanda kvartali tulemusi. Neljapäeval teatavad need Arco Vara, Tallink ja EfTEN.
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis vahendame kuulajatele värskeid börsifirmade kolmanda kvartali tulemusi. Neljapäeval teatavad need Arco Vara, Tallink ja EfTEN.
Pikk koroona kurnab ning nõuab haiglatelt jõudu ja raha
Kui ühest otsast täituvad haiglad ühe enamate koroonahaigusega patsientidega, nõuab läbipõdejaid hiljem saatev niinimetatud pikk COVID haigla teises osakonnas üha suuremat aja-, raha- ja personaliressurssi, kirjutavad Meditsiiniuudised.
Kui ühest otsast täituvad haiglad ühe enamate koroonahaigusega patsientidega, nõuab läbipõdejaid hiljem saatev niinimetatud pikk COVID haigla teises osakonnas üha suuremat aja-, raha- ja personaliressurssi, kirjutavad Meditsiiniuudised.