• OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,59%7 811,54
  • DOW 300,83%51 654,95
  • Nasdaq 0,64%27 366,17
  • FTSE 1001,06%10 552,05
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,44
  • OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,59%7 811,54
  • DOW 300,83%51 654,95
  • Nasdaq 0,64%27 366,17
  • FTSE 1001,06%10 552,05
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%95,44
Riigikogus vastu võetud autode käibemaksu seaduse muudatuse jõustumise järgi peavad ettevõtjad olema valmis tõestama, et firmaautosid ei kasutata erasõitudeks.
Rahandusministeeriumi teatel on sõiduautode omatarbe maksustamise muutmise eesmärk õiglasem maksustamine, sest praeguse korra järgi tasub eratarbija auto ostmisel kogu käibemaksu, ent ettevõtete soetatud sõidukite pealt saab käibemaksu maha arvestada.
Rahandusministeeriumi pressiesindaja Liisi Polli sõnul on praegu kehtiv soodne maksustamine tekitanud moonutuse, mida ei saa muuta ilma maksukoormust suurendamata. „Kui ettevõttes tõesti autode erakasutust pole, jääb alles võimalus kogu käibemaks tagasi saada, kui seda maksuametnikule tõestada,“ märkis ta. Kuidas tõestamiskorraldus täpselt välja nägema peaks, on seaduses täpselt sõnastamata jäetud. Rahandusministeeriumi seisukoha järgi on aga oma vara sihtotstarbelisest kasutamisest huvitatud ettevõtja ilmselt vastavad meetmed ka kasutusele võtnud. „Neid ei ole raske maksuametnikule näidata,“ ütles Polli.
Seadus jõustub 1. detsembril.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele