Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusemüüjate rammusad kasumid

    Mullu tegid pea kõigi Eesti kütusefirmade kasumid suure hüppe, kuigi käibed valdavalt langesid.

    Kõige võimsamaks tõusjaks on Eestis AS Alexela Oil, mille aastate pikkune kahjum suudeti 2013. aasta lõpuks pöörata pisut üle miljoni euro suuruseks kasumiks. Sellega on ettevõte teinud majandusaruande esitanud kütusemüüjate hulgast kõige suurema hüppe – kasum tõusis võrreldes 2012. aastaga  1 139 834 euro võrra. Võrdluseks – ASi Neste Eesti kasum kasvas 767 986 euro võrra.
    Alexela tegevjuhi Ain Kuusiku väitel seisneb nende edu jaemüügi osakaalu suurendamises. „Kasumlikkus jaemüügis on hulgimüügist suurem, meie oleme suutnud jaeturgu rohkem kasvata ehk sealt ka parem tulemus,” ütles Kuusik.
    Alexela tegevusaruandes on märgitud lisaks, et tänu süsteemsele müügitööle on nad saavutanud klientuuri kasvu. Samuti on edu põhjusteks kahe uue tankla avamised, autogaasi müügi alustamine ja mahutiparkide ning kaubanduspindade uuendamised. Lisaks osteti neli ja ehitati ise juurde kaheksa vedelgaasi tanklat.
    2010. aastal kõige suurema kasumiga kütusemüüja AS Statoil Fuel & Retail Eesti majandusaasta kestab alates 2012. aastast maist aprillini ja mullune aruanne valmib alles selle aasta septembriks. Ettevõtte finantsdirektori Paavo Siimanni sõnul võib aga mullusega rahule jääda. „Viimaste aastate investeeringud on osutunud edukateks: kliendid on hästi vastu võtnud meie uue miles kütuse ning uuenenud kohvi-, kuuma toidu ja autopesupakkumised. Ka mõjusid lõppenud aasta majandustulemusele positiivselt eelmise aasta soojad suveilmad, mis tõstsid nii klientide arvu kui ka keskmist ostukorvi,” ütles Siimann Äripäevale.
    Käive veereb allamäge. Kuigi kasumid tõusevad, on Eesti kütusemüüjate seas valdavaks trendiks ka käibe kukkumine. Põhjused on juhtide sõnul erinevad. Näiteks nelja tanklaga ASi Mokter majandusaruandes seisab, et nende üle miljoni eurose käibelanguse põhjuseks on peamiselt tihedas konkurentsis müügimahu vähenemine.
    Suurima languse tegi AS Neste Eesti – käive kukkus 2012. aastaga võrreldes 15%. Firma peadirektor Ivar Kohv hindas 2013. aastat siiski edukaks ja selgitas, et käibenumbrite võrdlus aastate lõikes head pilti ei anna, sest mootorikütuse hinnad on pidevas muutumises. „Erinevalt muudest valdkondadest, arvestatakse kütuseäris juurdehindlus mitte protsentides toote hinnast, vaid sentides liitri kohta. Seega edukuse mõõdupuuks on müügimahud liitrites ja see kui efektiivselt suudetakse tegutseda,“ lisas Kohv. Müüdud liitreid Neste paraku ei avalda.
    Erandina paistab Eesti kütusefirmadest välja Premium-7 tanklaid haldav OÜ Sevenoil EST, mille käive  tõusis tervelt 27%. Juhatuse liikme Mati Luiki väitel on käibe kasv saavutatud peamiselt tänu uute kütusejaamade avamistele ja olemasolevate renoveerimisele. „Kindlasti on olnud käibekasvu saavutamisel oluline osa ka meie müügi- ja turundusmeeskonnal,“ ütles Luik.
    Imetankla üllatab endiselt. 2001. aastast tanklaketti 5+ KÜTUS pidanud ettevõte OÜ Kaubserv on oma kasumit enam kui kahekordistanud – 2012. aasta 83 711 euro asemel seisab 2013. aasta majandusaruandel number 196 839. Ettevõttele kuulub üksainuke kütusejaam,  samas teenitakse aga näiteks peaaegu sama palju kasumit kui näiteks OÜ Sevenoil EST,  mis tegutseb Eestis tervelt 29 tanklast koosneva ketina.
    Ettevõte on oma kasumlikkusega Äripäeva tähelepanu ka varem püüdnud. 2011. aastal kirjutatud artiklis märkis tankla omanik Peeter Allas, et nende edu saladus peitub soodsas hinnas ja suures püsiklientuuris. See kord ei õnnestunud Äripäeval Allasega kontakti saada.
    Ettevaatlik ja diislilembeline tarbija. Kuigi turg suureneb, on tarbijad Ain Kuusiku sõnul muutunud kokkuhoidlikumaks. „Kui liiter maksab vähem, ostetakse rohkem. Elu on kallis ja esmalt rahuldatakse muud vajadused. Kui raha ei ole, siis kaugele ei sõida,“ nentis ta.
    Ivar Kohvi väitel on olulisim trend kütusemaastikul nn diseliseerumine. „Kui mõned aastad tagasi oli kütuse jaemüügis ülekaalus bensiinimüük, siis tänaseks on mahud 50/50 ja ennustame, et muutus jätkub ka eelolevatel aastatel,“ lausus Kohv.
    Tarbija jaoks parema tuleviku nimel peaks Kuusiku väitel valitsus paremat tööd tegema. „Valitsus, selle asemel, et kurjategijaid püüda, tõstab makse. On äärmiselt rumal arvata, et ettevõtja peab maksma oma taskust kinni nii maailmaturu, kui ka valitsuse maksutõusu,“ selgitas Alexela tegevjuht. Seda, kas kütuse hind langeb või tõuseb, ta ennustada ei soovinud.
    Liidrid plaanivad laieneda. AS Alexela Eesti kirjutab oma aruandes, et sel aastal on neil kavas renoveerida olemasolevaid tanklaid ja ehitada kogu Eestit kattev autogaasitanklate kett. Investeeringute summaks on neil 2014. aastaks plaanitud 2,7 miljonit eurot. 2013. aasta kordaminek oli Ain Kuu. siku sõnul eelneva kahe-kolme aasta ettevalmistatud töö ja põhjaliku analüüsi tulemus. “Selle kinnituseks usume edu kordumist ka käimasoleval aastal,“ on Kuusik positiivne.
    Paavo Siimani väitel kavatseb Statoil uuendada mitu jaama nii Tallinnas, Tartus kui ka Pärnus. Lisaks investeeritakse eraldi pesulatesse.
    AS Lukoil märgib oma tegevusaruandes, et nende 2014. aasta peamiseks prioriteediks on ettevõttes edasine optimeerimine,  samuti jaemüügis rentaabluse tõstmine ja kauba müügimahu, sortimendi ning lisateenuste mahu suurendamine. Lukoil plaanib aasta jooksul investeerida 420 000 eurot.
    AS Neste Eesti avab 2014. aastal kolm uut jaama, millest Hiiumaa oma juba töötab. Sügisel saavad valmis Haljala ja Tartu Ropka tanklad, lisaks rekonstrueeritakse Tartu ringtee tankla.
    Erinevalt suurematest kütusemüüjatest ei plaani OÜ Kaubserv lähiajal suuri investeeringuid teha.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.