• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.08.14, 10:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kiirabi laieneb tüliga Ida-Virumaale

Alates septembri lõpust hakkab Ida-Virumaal kiirabiteenust osutama ettevõtja Urmas Sõõrumaa suurosalusega Karell Kiirabi. Kohalik kiirabi on aga teravalt selle vastu.
SA Ida-Virumaa Kiirabi juhatuse liige Arnold Persidski ütles, et terviseamet andis Karell Kiirabile litsentsi ilma, et oleks kontrollinud nende aparatuuri ja ruume. Tema sõnul väljastas amet litsentsi ennatlikult, tingimusega, et 23. septembriks on Karellil nõuded täidetud. “Kuu aja pärast peab teenuseosutaja osutama teenust, aga tal ei ole brigaadi ega masinaid. Terviseamet riskib tugevasti,” ütles Persidski. Persidski sõnul on Ida-Virumaa Kiirabil masinad, seadmed ja litsents olemas, mistõttu on kummaline, et terviseamet lepingut hoopis nendega ei pikendanud.
Karell Kiirabi juhatuse liikme ja ühe omaniku Jaak Tälli hinnangul ei taha eelmine teenuseosutaja lihtsalt lepingut kaotada. “Nad ei suutnud vormistada terviseameti konkursile kvaliteetseid dokumente ning kaotasid. See on osa Eesti kiirabireformist. See on normaalne olelusvõitlus, igaüks püüab säilitada oma ettevõtet ja turgu,” sõnas Tälli.
Tavaline konkurents. Eelmisel aastal oli Karell Kiirabil sarnane olukord Rakveres. “See lahenes ja oleme Lääne-Virumaal edukalt teenust osutanud,” märkis Tälli.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Poolteist aastat tagasi pöördus Ida-Virumaa Kiirabi kohtusse, et välja selgitada, kas Ida-Virumaal kiirabiteenuse osutamise konkurss oli õiguspärane. Protsessi ajal ei saanud Karell Kiirabi Ida-Virumaal teenust osutada.
Kohtuprotsess lõpes tänavu juulis sellega, et riigikohus ei võtnud SA Ida-Virumaa Kiirabi apellatsioonkaebust menetlusse. Haldus- ja ringkonnakohus olid konkursi varem õiglaseks tunnistanud.
Nüüd valmistab SA Ida-Virumaa Kiirabi ette dokumente, et kaevata Karell Kiirabi uuesti kohtusse, väites, et ettevõte sai litsentsi ebaseaduslikult. “Üks asi on litsents ja teine asi on see, et Karell Kiirabi lubas näiteks uusi masinaid, aga neid ei ole. Peaksid septembris tulema, aga reaalselt neid ei ole olemas,” selgitas Persidski. Tälli sõnul on aga neil kõik vajalikud asjad olemas.
Terviseameti poole on pöördunud ka SA Ida-Virumaa Kiirabi töötajad, kes märgivad, et pole nõus asuma tööle Karell Kiirabisse, kui töötingimused pole teada. Persidski täpsustas, et pooled kiirabi töötajad on juba Karelliga siiski lepingud sõlminud. Tälli lisas, et kõik SA Ida-Virumaa Kiirabi töötajad, kes soovivad Karelli juurde tööle tulla, saavad seda teha. “Selles, et me 23. septembril välja sõidame, mina ei kahtle,” sõnas Tälli.
Riigis pettunud. Persidski ütles, et SA Ida-Virumaa Kiirabil on tähtajatu litsents ja juriidiliselt võivad nad kiirabiteenust pärast 23. septembrit edasi osutada. “Kaotame halduslepingu, mis on väga oluline. Riik investeeris meisse 13 aastat ja nüüd jätab kõik pooleli,” märkis Persidski.
Ta lisas, et Karell Kiirabi ei ehita ­uusi kiirabibaase, vaid üritab nende omasid endale saada. “Püüab võõra ressurssiga osutada parimat kiirabiteenust,” märkis Persidski.
 Audiitor andis karmi hinnangu
Karell Kiirabi tegevus on ebakindel, hindas audiitor ettevõtte möödunud aasta majandusaruandes. Juhatuse liige Jaak Tälli ütles, et nüüdseks on kõik korras.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Möödunud aasta lõpus oli ettevõtte omakapital negatiivne. Audiitor hindas, et Karell Kiirabi netovara ei vasta äriseadustikus sätestatud minimaalsele suurusele ja ettevõtte lühiajalised kohustused ületavad käibevara. “Need asjaolud viitavad ebakindlusele ettevõtte tegevuse jätkuvuse suhtes,” kirjutas ­audiitor aastaaruandes.
Karell Kiirabi juhatuse liikme ja ühe omaniku Jaak Tälli sõnul on need asjad nüüd korras. “Omakapitali on suurendatud. Aasta­vahetuse bilanss langes aega, kus me läksime kolme brigaadi pealt üheksale. Kaasnesid ühekordsed kulud, pidime ostma ­uusi autosid, remontima ja ehitama uusi baase,” selgitas ta.
Juulist kuulub 30% Karell Kiirabist Jaak Tälli naise Helen Tälli ettevõttele Innomedica OÜ. Tälli sõnul ostis ta osaluse seepärast, et see annab kindlust ka suuremale partnerile, kui väike partner kapitali juurde paneb.
Ettevõtte suuromanik Urmas Sõõrumaa on öelnud, et nad on kaasanud mitme ettevõtte juhatuse liikmeid osanikeringi, et suurendada nende huvi firma eesmärkide täitmise vastu.
Kommentaar: Vastab nõuetele
Üllar Kaljumäe, terviseameti peadirektori asetäitja
SA Ida-Virumaa Kiirabi juhtkond on oma pideva kaebamisega tahtmatult kaasa ­aidanud sellele, et Karell Kiirabi võimekus on põhjalikult hinnatud.  Karell Kiirabi tegevusluba on väljastatud vastavuses kehtivate nõuetega. Kusjuures terviseameti järelevalve osakond vaatas põhjalikult üle kõik Karell Kiirabi esitatud kiirabiautod. Karell Kiirabi on esitanud ka kõik seaduses nõutud kinnitused, sealhulgas töötajate omad.
Kiirabi tegevusloa nõuded muutusid 1. juulist, pärast mida ei pea tegevusloa saamiseks esitama andmeid kiirabibaasi kohta. Karell Kiirabil on kõik autod olemas juba praegu, sealhulgas nõuetekohane hulk varuautosid.
Teistes teeninduspiirkondades anti halduslepingud uutele teenuseosutajatele üle juba eelmise aasta lõpus, 30. detsembril. Vaidlusi oli neli.
Autor: Harry Tuul, Alyona Stadnik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele