Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiirabi laieneb tüliga Ida-Virumaale

    Alates septembri lõpust hakkab Ida-Virumaal kiirabiteenust osutama ettevõtja Urmas Sõõrumaa suurosalusega Karell Kiirabi. Kohalik kiirabi on aga teravalt selle vastu.

    SA Ida-Virumaa Kiirabi juhatuse liige Arnold Persidski ütles, et terviseamet andis Karell Kiirabile litsentsi ilma, et oleks kontrollinud nende aparatuuri ja ruume. Tema sõnul väljastas amet litsentsi ennatlikult, tingimusega, et 23. septembriks on Karellil nõuded täidetud. “Kuu aja pärast peab teenuseosutaja osutama teenust, aga tal ei ole brigaadi ega masinaid. Terviseamet riskib tugevasti,” ütles Persidski. Persidski sõnul on Ida-Virumaa Kiirabil masinad, seadmed ja litsents olemas, mistõttu on kummaline, et terviseamet lepingut hoopis nendega ei pikendanud.
    Karell Kiirabi juhatuse liikme ja ühe omaniku Jaak Tälli hinnangul ei taha eelmine teenuseosutaja lihtsalt lepingut kaotada. “Nad ei suutnud vormistada terviseameti konkursile kvaliteetseid dokumente ning kaotasid. See on osa Eesti kiirabireformist. See on normaalne olelusvõitlus, igaüks püüab säilitada oma ettevõtet ja turgu,” sõnas Tälli.
    Tavaline konkurents. Eelmisel aastal oli Karell Kiirabil sarnane olukord Rakveres. “See lahenes ja oleme Lääne-Virumaal edukalt teenust osutanud,” märkis Tälli.
    Poolteist aastat tagasi pöördus Ida-Virumaa Kiirabi kohtusse, et välja selgitada, kas Ida-Virumaal kiirabiteenuse osutamise konkurss oli õiguspärane. Protsessi ajal ei saanud Karell Kiirabi Ida-Virumaal teenust osutada.
    Kohtuprotsess lõpes tänavu juulis sellega, et riigikohus ei võtnud SA Ida-Virumaa Kiirabi apellatsioonkaebust menetlusse. Haldus- ja ringkonnakohus olid konkursi varem õiglaseks tunnistanud.
    Nüüd valmistab SA Ida-Virumaa Kiirabi ette dokumente, et kaevata Karell Kiirabi uuesti kohtusse, väites, et ettevõte sai litsentsi ebaseaduslikult. “Üks asi on litsents ja teine asi on see, et Karell Kiirabi lubas näiteks uusi masinaid, aga neid ei ole. Peaksid septembris tulema, aga reaalselt neid ei ole olemas,” selgitas Persidski. Tälli sõnul on aga neil kõik vajalikud asjad olemas.
    Terviseameti poole on pöördunud ka SA Ida-Virumaa Kiirabi töötajad, kes märgivad, et pole nõus asuma tööle Karell Kiirabisse, kui töötingimused pole teada. Persidski täpsustas, et pooled kiirabi töötajad on juba Karelliga siiski lepingud sõlminud. Tälli lisas, et kõik SA Ida-Virumaa Kiirabi töötajad, kes soovivad Karelli juurde tööle tulla, saavad seda teha. “Selles, et me 23. septembril välja sõidame, mina ei kahtle,” sõnas Tälli.
    Riigis pettunud. Persidski ütles, et SA Ida-Virumaa Kiirabil on tähtajatu litsents ja juriidiliselt võivad nad kiirabiteenust pärast 23. septembrit edasi osutada. “Kaotame halduslepingu, mis on väga oluline. Riik investeeris meisse 13 aastat ja nüüd jätab kõik pooleli,” märkis Persidski.
    Ta lisas, et Karell Kiirabi ei ehita ­uusi kiirabibaase, vaid üritab nende omasid endale saada. “Püüab võõra ressurssiga osutada parimat kiirabiteenust,” märkis Persidski.
     Audiitor andis karmi hinnangu
    Karell Kiirabi tegevus on ebakindel, hindas audiitor ettevõtte möödunud aasta majandusaruandes. Juhatuse liige Jaak Tälli ütles, et nüüdseks on kõik korras.
    Möödunud aasta lõpus oli ettevõtte omakapital negatiivne. Audiitor hindas, et Karell Kiirabi netovara ei vasta äriseadustikus sätestatud minimaalsele suurusele ja ettevõtte lühiajalised kohustused ületavad käibevara. “Need asjaolud viitavad ebakindlusele ettevõtte tegevuse jätkuvuse suhtes,” kirjutas ­audiitor aastaaruandes.
    Karell Kiirabi juhatuse liikme ja ühe omaniku Jaak Tälli sõnul on need asjad nüüd korras. “Omakapitali on suurendatud. Aasta­vahetuse bilanss langes aega, kus me läksime kolme brigaadi pealt üheksale. Kaasnesid ühekordsed kulud, pidime ostma ­uusi autosid, remontima ja ehitama uusi baase,” selgitas ta.
    Juulist kuulub 30% Karell Kiirabist Jaak Tälli naise Helen Tälli ettevõttele Innomedica OÜ. Tälli sõnul ostis ta osaluse seepärast, et see annab kindlust ka suuremale partnerile, kui väike partner kapitali juurde paneb.
    Ettevõtte suuromanik Urmas Sõõrumaa on öelnud, et nad on kaasanud mitme ettevõtte juhatuse liikmeid osanikeringi, et suurendada nende huvi firma eesmärkide täitmise vastu.
    Kommentaar: Vastab nõuetele
    Üllar Kaljumäe, terviseameti peadirektori asetäitja
    SA Ida-Virumaa Kiirabi juhtkond on oma pideva kaebamisega tahtmatult kaasa ­aidanud sellele, et Karell Kiirabi võimekus on põhjalikult hinnatud.  Karell Kiirabi tegevusluba on väljastatud vastavuses kehtivate nõuetega. Kusjuures terviseameti järelevalve osakond vaatas põhjalikult üle kõik Karell Kiirabi esitatud kiirabiautod. Karell Kiirabi on esitanud ka kõik seaduses nõutud kinnitused, sealhulgas töötajate omad.
    Kiirabi tegevusloa nõuded muutusid 1. juulist, pärast mida ei pea tegevusloa saamiseks esitama andmeid kiirabibaasi kohta. Karell Kiirabil on kõik autod olemas juba praegu, sealhulgas nõuetekohane hulk varuautosid.
    Teistes teeninduspiirkondades anti halduslepingud uutele teenuseosutajatele üle juba eelmise aasta lõpus, 30. detsembril. Vaidlusi oli neli.
    Autor: Harry Tuul, Alyona Stadnik
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.