Juhan Lang • 29. oktoober 2015 kell 7:45

Ettevõtja arvestab palkamisel naeratust

Roman Kusma (vasakul) eile Äripäeva maakonnakonverentsil.  Foto: Meeli Küttim

Naeratus võib avada mõnegi ukse, rääkis Aqva hotelli ja spaa omanik Roman Kusma eile Rakveres Äripäeva maakonnakonverentsil.

„Pikka aega ettevõttesse inimesi valides olen vaadanud, kuidas nad naeratavad,“ lausus ta. „Suppi lauda kandma õpib igaüks, aga naeratus tuleb seest.“

Ettevõtja meenutas, et kui nõukogude ühiskonnas tähendas naeratamine pigem põlgust, siis tema mõistis aastate eest naeratamise tähtsust soomlastega koos töötades. Esimese asjana torkas talle silma just külalislahkus ja tõsiasi, et inimesed naeratavad. „Õnneks hakkas see kiiresti külge,“ rääkis ta.

Teise olulise õppetunni omandas Kusma hulgiladu pidades. Kohalikke kauplusi varustades märkas ta õige pea, kui oluline on kvaliteet. „Tegelikult inimesed ostavad silmadega,“ toonitas ta. „Sellest ärist sain ma selgeks, et tuleb müüa kvaliteeti ja ei tohi klienti petta. Müüa tuleb õiglase hinnaga.“

Kolmanda olulise edu komponendina rõhutas ettevõtja meeskonnatöö olulisust: ettevõte on täpselt juhi nägu. „Kui ikka juht sõimab nurga taga töötajal näo täis, siis ei lähe töötaja kliendi juurde naeratades – oma töötajatesse peab suhtuma paremini kui oma lastesse või vähemalt samaväärselt,“ leidis ta.

Hetkel kuum