• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 29.10.15, 09:45

Ettevõtja arvestab palkamisel naeratust

Naeratus võib avada mõnegi ukse, rääkis Aqva hotelli ja spaa omanik Roman Kusma eile Rakveres Äripäeva maakonnakonverentsil.
Roman Kusma (vasakul) eile Äripäeva maakonnakonverentsil.
  • Roman Kusma (vasakul) eile Äripäeva maakonnakonverentsil. Foto: Meeli Küttim
„Pikka aega ettevõttesse inimesi valides olen vaadanud, kuidas nad naeratavad,“ lausus ta. „Suppi lauda kandma õpib igaüks, aga naeratus tuleb seest.“
Ettevõtja meenutas, et kui nõukogude ühiskonnas tähendas naeratamine pigem põlgust, siis tema mõistis aastate eest naeratamise tähtsust soomlastega koos töötades. Esimese asjana torkas talle silma just külalislahkus ja tõsiasi, et inimesed naeratavad. „Õnneks hakkas see kiiresti külge,“ rääkis ta.
Teise olulise õppetunni omandas Kusma hulgiladu pidades. Kohalikke kauplusi varustades märkas ta õige pea, kui oluline on kvaliteet. „Tegelikult inimesed ostavad silmadega,“ toonitas ta. „Sellest ärist sain ma selgeks, et tuleb müüa kvaliteeti ja ei tohi klienti petta. Müüa tuleb õiglase hinnaga.“
Kolmanda olulise edu komponendina rõhutas ettevõtja meeskonnatöö olulisust: ettevõte on täpselt juhi nägu. „Kui ikka juht sõimab nurga taga töötajal näo täis, siis ei lähe töötaja kliendi juurde naeratades – oma töötajatesse peab suhtuma paremini kui oma lastesse või vähemalt samaväärselt,“ leidis ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele