• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.10.16, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sakslased loodavad teha liftirevolutsiooni

Saksa ettevõte Thyssenkrupp on välja arendanud uue liftitehnoloogia, mis kasutab magnetlevitatsiooni ning mille abil saab tulevikus hoonete külge ehitada terve liftikompleksi.
Thyssenkruppi liftide tööpõhimõte
  • Thyssenkruppi liftide tööpõhimõte
  • Foto: epa
Kuna ettevõtte loodud liftid ei kasuta traditsioonilist kaabelsüsteemi, vaid magnetlevitatsiooni, saavad need liikuda nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt ehk tavapärase ühelt korruselt teisele jõudmise asemel saavad inimesed liikuda ka ühe korruse lõikes.
Thyssenkruppi Põhja-Ameerika osakonna juht Patrick Bass ütles väljaandele CNN Money, et sellisel tehnoloogial peaks olema võime rääkida linnade arengule tulevikus väga palju kaasa. Mees, kes on töötanud liftitööstuses 26 aastat, leiab, et kavandatavad liftid suudavad muuta ka praegust arusaama transpordist.
Bass ennustab, et kuna üha enam inimesi kolib linnadesse, muudab see ka üldist arusaama liiklemisest. Näiteks ennustab ta, et majadesisene ning tänavatel liiklemine võiks olla tulevikus rohkem ühendatud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühtlasi loodab ettevõte, et liftitehnoloogia on tulevikus ühendatud sama ettevõtte poolt arendatava liikuva jalgtee kontseptsiooniga, mis põhineb samuti magnetlevitatsioonil. Acceli nime kandvad jalgteed on mitmetes linnades juba kasutusel, samas liftide idee on jätkuvalt pigem uus.
Bass märgib, et kuigi esialgu on nimetatud tehnoloogia kahtlemata kallis, on see pikas perspektiivis siiski tasuv. Niimoodi saab tulevikus ehitada näiteks loodussõbralikumaid ehitisi, samuti on uued liftid prognooside põhjal kuni 45% suurema kandevõimega ning kasutajale mugavamad.
Kuigi Thyssenkrupp on vastutav miljonite liftide eest üle kogu maailma, rõhutab Bass, et nad ei pea ennast lifte tootvaks ettevõtteks. “Me oleme transpordiettevõte,” märkis ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele