• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 16.10.16, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sakslased loodavad teha liftirevolutsiooni

Saksa ettevõte Thyssenkrupp on välja arendanud uue liftitehnoloogia, mis kasutab magnetlevitatsiooni ning mille abil saab tulevikus hoonete külge ehitada terve liftikompleksi.
Thyssenkruppi liftide tööpõhimõte
  • Thyssenkruppi liftide tööpõhimõte Foto: epa
Kuna ettevõtte loodud liftid ei kasuta traditsioonilist kaabelsüsteemi, vaid magnetlevitatsiooni, saavad need liikuda nii horisontaalselt kui ka vertikaalselt ehk tavapärase ühelt korruselt teisele jõudmise asemel saavad inimesed liikuda ka ühe korruse lõikes.
Thyssenkruppi Põhja-Ameerika osakonna juht Patrick Bass ütles väljaandele CNN Money, et sellisel tehnoloogial peaks olema võime rääkida linnade arengule tulevikus väga palju kaasa. Mees, kes on töötanud liftitööstuses 26 aastat, leiab, et kavandatavad liftid suudavad muuta ka praegust arusaama transpordist.
Bass ennustab, et kuna üha enam inimesi kolib linnadesse, muudab see ka üldist arusaama liiklemisest. Näiteks ennustab ta, et majadesisene ning tänavatel liiklemine võiks olla tulevikus rohkem ühendatud.
Ühtlasi loodab ettevõte, et liftitehnoloogia on tulevikus ühendatud sama ettevõtte poolt arendatava liikuva jalgtee kontseptsiooniga, mis põhineb samuti magnetlevitatsioonil. Acceli nime kandvad jalgteed on mitmetes linnades juba kasutusel, samas liftide idee on jätkuvalt pigem uus.
Bass märgib, et kuigi esialgu on nimetatud tehnoloogia kahtlemata kallis, on see pikas perspektiivis siiski tasuv. Niimoodi saab tulevikus ehitada näiteks loodussõbralikumaid ehitisi, samuti on uued liftid prognooside põhjal kuni 45% suurema kandevõimega ning kasutajale mugavamad.
Kuigi Thyssenkrupp on vastutav miljonite liftide eest üle kogu maailma, rõhutab Bass, et nad ei pea ennast lifte tootvaks ettevõtteks. “Me oleme transpordiettevõte,” märkis ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele