Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu tõdeb Ragn-Sells ASi juhatuse esimehe Rain Vääna avalduse peale, et linn ei saa riigihanke tulemusel pakutud hinda suvaliselt muuta.
- Arvo Sarapuu. Foto: Raul Mee
„Vastavalt lepingule oli linn nõus juurde maksma Ragn-Sellsi prügiautojuhtide palgatõusu jaoks, mis oleks tähendanud 9% hinnatõusu, kuid ettevõte nõudis 47% hinnatõusu,“ selgitas Sarapuu.
Ta rõhutab, et jäätmeveo hind koosneb mitmest komponendist ja vedamise kulu on vaid üks mitmest. Umbes sama palju kui vedamise eest tuleb maksta ka käitluskohale. Kolmandaks kuluartikliks on klienditeenindus ja korteriühistutega arveldamine.
Erinevalt Ragn-Sellsi juhatuse esimehest Rain Väänast on Sarapuu seisukohal, et kesklinnas lepingu ülesütlemisega ja takistades uue hanke korraldamist soovib ettevõte ise nn vaba turu olukorra tekkides hoopis hinda tõsta.
Tallinn kuulutas eelmisel nädalal välja kesklinnas uue jäätmevedaja leidmiseks riigihanke, mille Ragn-Sells ka kohe vaidlustas.
Sarapuu hinnangul on jäätmeveoturul raske konkurentsist rääkida, kui valida on vaid kahe vedaja, Eesti Keskkonnateenused ja Ragn-Sellsi vahel.
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.