3 kallist säutsuapsu

18. november 2017, 10:00
Twitter.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171118/NEWS/171119725/AR/0/AR-171119725.jpg

Vaid mõni sõna võib väga kalliks maksma minna ning seda tõestavad ka seni kõigi aegade kulukaimad Twitteri säutsud.

Twitter teatas sel kuul muudatust, et ühe säutsu pikkuseks varasema 140 tähemärgi asemel 280. Kuigi see on hea uudis neile, kes tahavad oma mõtteid ja arvamusi rohkem avada, on selge, et ka väheste sõnadega võib palju halba teha.

Mitmed ettevõtted on pidanud kibedalt kahetsema, et oma pakkumisi või kommentaare just Twitterisse postitasid. Järgnevalt kolm suurt säutsuapsu, mis läksid väga kalliks maksma.

Spirit Airlinesi 9dollarised lennud. Spirit Airlines teatas 2011. aastal, et pakub algusega Los Angelesest 9 dollarit maksvaid lennupileteid. Mõistagi oli tegu trikiga pakkumisega, sest kuigi pilet ise võis tõesti 9 dollarit maksta, tuli reisijal kanda väga suuri lisakulutusi, mistõttu pileti lõplik hind oli algsest oluliselt kõrgem.  

Kuna kliendid olid pettunud, et neid kohe lisatasudest ei teavitatud, jõudis kogu lugu ka USA transpordiametisse ning lõppes sellega, et lennufirma sai noomituse selle eest, et avaldas informatsiooni valikuliselt. Spirit Airlines sai USA transpordiametilt 50 000 dollarit trahvi.

CNNi ajakirjanik vallandati säutsu pärast. Aastal 2010 pidi oma asjad CNNi toimetuses kokku pakkima seal 20 aastat töötanud Octavia Nasr, kelle peamiseks ülesandeks oli aastaid olnud katta Lähis-Ida sündmusi.

Naine sattus kriitika turmtule alla, kui avaldas Twitteri kaudu austust ajatolla Mohammed Hussein Fadlallah’le, kirjutades muu hulgas, et tegu on “Hezbollah’ juhiga, keda ta väga austas”. Fadlallah oli Liibanoni šiia-moslemi vaimulik, keda on seostatud sõjalise rühmituse Hezbollah’ga.

Analüütikute sõnul tegi Nasr sellega oma mainele palju kurja ning kuigi tegu on oma ala eksperdiga, võivad paljud väljaanded või ettevõtted otsustada teda selle säutsu pärast mitte palgata.

Nasr tegutseb praegu konsultatsiooniäris Bridges Media Consulting, mille fookus on suunatud meediaettevõtetele, kes tahavad omavahel sünkroniseerida traditsioonilist ning digitaalset meediat.

AIDSi kohta tehtud nali maksis valusalt kätte. Detsembris 2013 postitas InterActiveCorpi, mis haldab veebisaiti Match.com, pressiesindaja Justine Sacco väga kohatu säutsu oma Twitteri kontole, tehes nalja Aafrikas kulutulena leviva AIDSi üle. Asja teeb pikantseks see, et Sacco oli toona ise kohe-kohe Aafrikasse reisimas.

Kuigi ettevõte vabandas Sacco kirjutise pärast ning naine põhjendas ebaõnnestunud säutsu sellega, et tahtis iroonilist nalja teha, otsustas ettevõte ta siiski lahti lasta. Naine kaotas koha ning otsis uut tööd umbes pool aastat. Seega ei saa täpselt öelda, kui palju see säuts Saccole maksma läks, ent MarketWatch on selle siiski nimetanud üks läbi aegade kallimaks säutsuks.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. November 2017, 01:20
Otsi:

Ava täpsem otsing