• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 01.12.17, 08:37

Remmelkoor: jaekaupmees on laisk

Kristiine Keskuse endine operaator ja praegu T1 keskust arendava Pro Kapitali juhatuse liige Allan Remmelkoor leiab, et paljud jaekaupmehed on jäänud mugavustsooni, mistõttu nad kaotavad e-kaubandusele.
Pro Kapital juhatuse liige Allan Remmelkoor.
  • Pro Kapital juhatuse liige Allan Remmelkoor. Foto: Raul Mee
„Paljud kaupmehed on laisad ega oska oma kontseptsiooni ja teenust kaasajastada, mistõttu seabki e-kaubandus nad löögi alla. Toote kõrval tuleb pakkuda lisandväärtust - teenindust ja elamust, mis inimese kohale ja aina tagasi kutsuks,“ rääkis Remmelkoor Nordic Real Estate foorumil. „Uusi rentnikke otsides küsime neilt alati, mis on nende tulevikukontseptsioon ja strateegia. Kuidas nad tagavad oma ellujäämise?“
Rootsi ettevõtte The Retail Headquarters tegevjuht Hakan Pehrsson ütles, et ühesuunaline marketing on surnud ning jaekaubanduse edu tagab pidev kommunikatsioon ja suhtlus klientidega - seda võimalust pakub vaid kaubanduskeskus. „Kaubanduskeskuste tugevuseks on sotsiaalne mõõde ning seda tuleb ära kasutada. Inimesed tulevad suhtlema ja ostlema. Tulevad ja edvistavad, lihtsalt öeldes,“ selgitas Pehrsson.
Pehrssoniga nõustus Ülemiste Keskuse juhtGuido Pärnits, kelle hinnangul ei kuuluta e-kaubanduse võidukäik kaubanduskeskuste lõppu, sest e-kaubandus ei paku sotsiaalset lisandväärtust. „Pealegi on Baltimaade kaubanduskinnisvarasse ligipääs lääne omast erinev, sest Balti riikide pealinnades jõuab klient ostukeskusesse keskeltläbi kümne minutiga - lääne suurlinnades kulub selleks aega ja vaeva,“ rääkis Pärnits ja lisas, et ärimudel siiski on muutumas ning tuleb arvestada langeva tulu ja tiheneva konkurentsiga.
Paneelis osales ka Rocca al Mare keskust opereeriva Citycon OY asepresident ja finantsjuht Eero Sihvonen, kelle sõnul on e-kaubanduse kasv Baltimaades küll aeglane, kuid nii see ei pruugi jääda. „Muu maailma kogemus näitab, et isegi kui e-kaubanduse kasv on esialgu aeglane, siis võib ta lühikese ajaga teha tohutu hüppe – eriti tõenäoline on see näiteks Eestis, kus inimesed on väga teadlikud internetikasutajad,“ selgitas Sihvonen. Tema sõnul ei tähendaks see siiski jaekaubanduse hävingut: „Online-kaubandus tapab nõrgad, kuid keskenduda tuleb elamuskaubandusele nagu näiteks kohvikud.“
Panelistid nõustusid, et tuleviku kaubanduskeskus peab e-kaubandusega konkureerimiseks olema enamat kui kast, mille kõrval on parkimisplats. „Näiteks mehed ei kannata kaubanduskeskusi, sest sageli ei paku siseruum neile lõõgastumiseks võimalusi. Paljude keskuste siseruum on lihtsalt talumatu,“ rääkis Remmelkoor, kelle hinnangul saaks kaasajastada enamiku vanu keskuseid, mille kogu ülesehitus on aegunud. Temaga nõustunud Pehrsson lisas, et üha olulisemat rolli mängib loomulik valgus. „Keskuses peab olema nauditav viibida, vajadusel teha tööd või kas või musitada,“ resümeeris Pärnits.
Kinnisvarakonverentsi järeltulija Nordic Real Estate Forum tõi tänavu kokku lisaks Balti riikide tippudele ka kolleegid Põhjamaadest, Euroopast ning USAst. Üritus peeti koostöös SEB, bpt, East Capitali, Baltic Horizoni, Technopolise, Cobalti ja Colliers Internationaliga. Konverentsi korraldasid Eesti Kinnisvarafirmade Liit, Kinnisvara Hindajate Ühing, Kinnisvaramaaklerite Koda ja Corpore Konverentsid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele