24. juuli • 3 min
Jaga lugu:

Wendre lõi käed Marks & Spenceriga

Eesti suurim tekstiilitööstusettevõte Wendre investeerib tootmisse ja alustas koostööd tuntud Suurbritannia kaubandusketi Marks & Spenceriga.

Wendre tegevjuht Vahur Roosaar
Wendre tegevjuht Vahur Roosaar  Foto: Eiko Kink

Wendre ASi tegevjuht Vahur Roosaar rääkis, et Marks & Spencersisse oma toodetega sisse saamine nõudis kaua aega, suurt tööd ja palju raha ning seda võib pidada töövõiduks. „Oleme seda aastaid proovinud erinevate nurkade alt ja nüüd on see reaalne hetk, kus me olemegi need tellimused saanud,“ sõnas ta.

Wendre põhitegevusalaks on kodutekstiilitoodete, voodite ja madratsite tootmine ning müük. Esialgu toodetakse kaubamajale tekke ja patju. Tooteid hakatakse müüma Suurbritannia turul ning esimesed neist on juba müügile paisatud.

Roosaare sõnul on asi veel algusjärgus, kuid koostöös näeb ta suurt potentsiaali. „Kindlasti on Marks & Spencer klient, kes on võimeline ostma aastas mitmete miljonite eurode eest. Kui kõik hästi läheb, siis potentsiaal on seal kindlasti olemas, aga eks tulevik näitab täpsemalt,“ sõnas Roosaar, märkides, et praegu on maht veel väga väike.

Targad magamisvahendid

Müügi nimel tuleb Wendrel massist eristuda ja pakkuda üha konkurentsivõimelisemaid hindu ja huvitavamaid tooteid, sest konkurents on tihe. Roosaare sõnul saab tekke ja patju innovatiivsemaks muuta uuenduslike materjalidega, mille eesmärk on une kvaliteeti parandada. Magamisvahendite tootmises vaadatakse puuvillast ja tavalisest villast üha kaugemale, uued materjalid tulevad sporditööstusest – materjalid, mis jahutavad või soojendavad, hoiavad stabiilset temperatuuri või reageerivad temperatuurimuutustele. „Järjest enam inimesi mõtleb oma une kvaliteedile. Hea tekk, hea padi, mis sobib inimese vajadustega, kõik need asjad arenevad,“ rääkis Roosaar.

Just funktsionaalne arendus ja disain pakub tema sõnul võimalusi eristuda. „Väga lihtne on panna kokku kõige kallimatest asjadest mingisugune toode, aga lõpus on probleem, et keegi ei suuda seda osta,“ ütles Roosaar.

Koostöö Marks & Spenceriga sai alguse tänu EASile, kes mullu septembris andis Wendrele võimaluse tutvustada oma tooteid Londoni Eesti saatkonnas. „Sinna kutsusime mitmed meie jaoks huvitavamad kliendid. See on hea näide, kuidas riigi poole pealt on võimalik kaasa aidata.“

Investeerimine tootmisesse

Tekstiilitööstuses annab üha enam tunda tööjõupuudus, mistõttu tuleb ettevõtjatel tegeleda tootearenduse ja tootmise automatiseerimisega. Seda teed läheb ka Wendre. „Eks me peame palgaküsimustega järgi tulema, ilma inimesteta tööd teha ei saa. Lisaks investeerime pidevalt uutesse tehnoloogiatesse, kus ongi vähem inimesi vaja.“

Õige pea valmib ka tehase laiendus – investeeritakse efektiivsematesse liinidesse, masinatesse ja ruumidesse ning kujundatakse ümber protsessi ülesehitus. Näiteks korraldatakse ümber tööl käimise süsteem – väga paljude inimeste jaoks muutub töögraafik kahevahetuseliseks, nii et enam öösel tööl käima ei pea. „Meie probleem ei olegi see, kui palju keegi konkreetselt palka saab, vaid see, kui suur osa saab palgakulude osakaal olla toote hinnast,“ märkis Roosaar.

Tema sõnul on Wendre praegu oma valdkonnas Euroopas viie suurima hulgas, kuid arenemisruumi on veel, kuna nõudlus Euroopas kasvab. Üha enam soovitakse tarnida Euroopast, mille arvel tarnimine Aasiast väheneb.

Eelmisel aastal oli Wendre müügitulu üle 113 miljoni euro, ekspordi osakaal moodustas müügist 97 protsenti.

Marks & Spencer sisenes Eesti turule 2009. aastal, avades kauplused Tallinnas Kristiine keskuses ja Rocca al Mare keskuses. 2016. aastal pani kett siinsed poed kinni.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt