Äripäev • 11 september 2019

Endine e-residentsuse juht asutas tehisintellektiidu

Endine e-residentsuse juht Kaspar Korjus asutas tehisintellekti kasutava idufirma, mis aitab rahvusvahelistel ettevõtetel pidada personaliseeritud läbirääkimisi suures mahus.

Tehisintellektiga tegeleva Pactumi asutajate trio.  Foto: Pactum

Idufirma nimi on Pactum ja selle teised asutajad on idufirma VitalFields kaasasutaja Martin Rand ja endine Starship Technologiesi tehisintellekti juht Kristjan Korjus.

Pactumi tehisintellekt peab inimestega läbirääkimisi, et leida mõlemale poolele parim võimalik tehing. Selleks analüüsib süsteem kokkuleppe võtmetegureid, nagu näiteks teenustasu, maksetähtaeg või tühistamistingimused, kirjeldas ettevõte oma tegevust pressiteates. Sel nädalal esitas Pactum oma unikaalsete tehnoloogiate kaitseks patendi.

Pactum kaasas miljon eurot kasvukapitali kohalikelt investoritelt. Investorite hulka kuuluvad Skype’i kaasasutaja Jaan Tallinn, Skype Eesti endine tegevjuht Sten Tamkivi, Twilio tehnoloogiajuht Ott Kaukver ja TransferWise’i kaasasutaja Taavet Hinrikus.

Pactumi kaasasutaja Martin Rand peab tõenäoliseks, et kahekümne aasta pärast teevad inimesed valdavalt strateegilist tööd, tehniline töö ja elluviimine jäävad masinatele. KPMG uuringu andmetel kaotavad ettevõtted 17-40 protsenti tehingu väärtusest olenevalt tehingu sõlmimise tingimustest. Ärimahu lõikes avaldub probleem näiteks veebiplatvormidel, mis koondavad tuhandeid teenuspakkujaid.

“Maailma suurematel veebiplatvormidel on miljonid tooted või teenuseid, mille lepingutingimusi pidevalt uuendatakse. Tingimuste läbirääkimisteks partneritega pole inimtööjõudu tarvis kasutada. Tehisintellekt suudab pidada mõtestatud läbirääkimisi inimlikul moel paralleelselt miljonite osapooltega nõnda, et kõik pooled saavad sõlmida tehingu parimatel võimalikel tingimustel,” rääkis Rand.

Pactumi esimene klient on maailma juhtiv professionaalse sohvriteenuse platvorm Limos4, mis tegutseb Ameerika Ühendriikides, Euroopas, Lähis-Idas ja Lõuna-Aafrikas. Ettevõtte väljakutseks oli vastastikku kasulike lepingute sõlmimine ja säilitamine limusiinide omanikega.

Hetkel kuum