Leedu ekspordist Hiinasse oli detsembris alles jäänud ainult hädine kümnendik leedukate teele veeretatud takistuste pärast, loeb Leedu SEB analüütik Tadas Povilauskas Hiina tolli andmetest välja.
Klaipeda sadam kauba lähtekohana tähendab takerdumist Hiina tollis, seda kinnitab nüüd ka statistika.
Foto: AFP/Scanpix
Tema sõnul meeldib hiinlastele kiiresti andmeid avaldada ja nende detsembri tolliandmed väliskaubanduse kohta Leeduga on juba avalikud, mis koos Leedu tolliandmetega annavad meile üsna usutavad andmed detsembri kohta.
Leedu valitsus eraldab 6 miljonit eurot Euroopa Liidu vahenditest riigi ettevõtjatele, kes on hätta sattunud äri ajamisel Hiinaga, kirjutab Veršlo Žinios.
Muuga sadamas laaditi hiljuti laev MV GREEN K MAX 1, mille pardale paigutati 68 500 tonni Eesti nisu. See on erakordne maht, mis näitab nii kodumaise teraviljasektori jõudu kui ka ekspordivõimekust. Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel rõhutab, et taoline operatsioon eeldab sujuvat koostööd kogu väärtusahela ulatuses, head koostööd kokkuostjate vahel ja näitab, et Eesti suudab konkureerida maailma suurimate viljaeksportijatega.