Kevadesse kavandatud aktsiisitõusule pannakse stopp
Rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus viib valitsusse eelnõu, millega teeb ettepaneku pikendada aasta võrra praegu kehtivaid aktsiisimäärasid ning lükata 2023. aastaks kavandatud aktsiisitõus edasi.
Ettepanek puudutab diislikütust, kütteõlisid, maagaasi nii kütteainena kui mootorikütusena, vedelgaasi kütteainena ja elektrienergiat. Samuti pikeneb ettepaneku järgi aasta võrra põllumajandussektori jaoks kasutatava eriotstarbelise diislikütuse maksustamine Euroopa Liidu lubatud miinimumtasemel.
Ees ootab ülikeeruline talv. Uuest valitsusest oleks mõistlik ideoloogilised dogmad kõrvale heita, selmet hoida suhtumist, et "küll me ära kannatame" – reaalsus võib liiga valusaks osutuda, kirjutab Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.
Mootorikütuste hulgimüügiga tegeleva Terminal Oili ja Tartu Terminali juhatuse liikme ning omaniku Rauno Raudsepa sõnul on praegune mootorikütuste puudujääk Euroopas tingitud Reini jõe madalast veetasemest.
Sel talvel tagavad varustuskindluse ning määravad elektri hinna Euroopas kivisöel, gaasil ja vedelkütustel töötavad elektrijaamad, kirjutab tanklaketi Olerex üks omanikke Antti Moppel vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kestlik elustiil ei ole juhuslike väikeste valikute jada, vaid otsus – ja oma olemuselt maatriks. See on kui tihe võrgustik, kus iga lüli – üksikisik, ettevõte või riiklik regulaator – toetab teisi ja kujundab ühist tulevikku. Kui üks lüli jääb passiivseks, nõrgeneb kogu süsteem. Kui aga kõik liiguvad samas suunas, tekib ring, mis hoiab muutuse elus ja edasi viivana.