• OMX Baltic0,17%270,48
  • OMX Riga0,15%868,97
  • OMX Tallinn0,02%1 711,67
  • OMX Vilnius−0,01%1 054,94
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,15%8 313,98
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,55
  • OMX Baltic0,17%270,48
  • OMX Riga0,15%868,97
  • OMX Tallinn0,02%1 711,67
  • OMX Vilnius−0,01%1 054,94
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,15%8 313,98
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,55
  • 27.01.16, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Unistuste tööandja võib tulla "eikusagilt"

Unistuste tööandjaks võib kerkida ka väike ja vähetuntud ettevõte, kirjutab Marketingi Instituudi juht ja konkursi Unistuste Tööandja korraldaja Anu-Mall Naarits.
Marketingi Instituudi juht ja konkursi Unistuste Tööandja korraldaja Anu-Mall Naarits.
  • Marketingi Instituudi juht ja konkursi Unistuste Tööandja korraldaja Anu-Mall Naarits. Foto: Meeli Küttim
Parima tööandja leidmise konkursid ei peaks näitama ainult seda, mida üldiselt kiidetakse, aga ka seda, mis põhjusel. Tihti näeme, et välismaise nimega ettevõtetesse tahetakse tööle minna arvamusega, et seal on palju rahvusvahelist tööd ja kiire karjääri võimalus. Tuleb aga välja, et ettevõttes töötades keskendutakse hoopiski Eesti turule ning rahvusvaheline karjäär on võimalik üksikutele. Veel võib selguda, et ettevõtte praegused töötajad hindavad hoopiski kõrgemalt võimalust hoida töö ja isiklik elu tasakaalus ning kiidavad ettevõtet kui ausat palgamaksjat. Võite kujutada ette, missugust frustratsiooni tunnevad rahvusvahelist karjääri himustavad töölesaajad sellises ettevõttes.
Igale tööandjale on oluline tuua oma tööandja brändi loomisel esile just see, millega teistest eristutakse ning missugustele tööotsijatele on see kõige sobivam töökoht, mitte ainult olla tuntud ja usaldusväärne.
Väiksem pingutab sageli rohkem
Iga tööandja, olgu ta suur või väike, tegutsegu ükskõik kui atraktiivses valdkonnas, konkureerib tööjõuturul samade inimeste pärast. Eesti Energia, rahandusministeeriumi või Tallinna Sadama tüüpi organisatsioonidesse tahab võib-olla raamatupidajateks või klienditeenindajateks palju rohkem inimesi, sest nad arvavad, et seal on soe, mugav, turvaline kellast kellani töö, mis võib erilise pingutuseta kesta aastakümneid.
Tõmbekeskustest eemal asuva puitmajade tehase raamatupidajaks ei kipu arvatavasti just paljud. Kui võrrelda antud organisatsioonide töökuulutustele klikkimist, võib vahe olla 1000kordne. Kuid kas see tähendab, et n-ö eikusagil on tööandja panus töötajatesse kehvem? Ei pruugi olla. Võib ka olla täpselt vastupidi.
Väike on uuendusmeelsem
Võib ju ka küsida, miks siis suured ja tuntud organisatsioonid sama edukalt unistuste tööandjaks ei kvalifitseeru, nagu nad panevad kinni tuntuse põhjal koostatud edetabelid? Jah, ka suurte ja rikaste organisatsioonide seas on märgata ambitsiooni olla parimaks kuulutatu ning tihti nad võivad isegi pakkuda oma töötajatele rohkem hüvesid. Võrreldes seda aga nende tegelike võimalustega, tuleks suurtel pingutada palju enam, et innovatsiivsuses jõuda järgi väiksematele vendadele.
Suurtele ja tuntust nautivatele organisatsioonidele pole inimressurssi panustamine sageli prioriteet, kuid väiksemad ei suudaks ilma tugeva tööandjabrändita püsida rahvusvahelises konkurentsis. Nii võibki vabalt juhtuda, et kusagil Kagu-Eestis on töötaja rahulolu märksa kõrgem kui pealinnas. Kui sa organisatsiooni juhina sõidad hommikul tööle mõttega, mida head teha oma töötajate heaks täna, siis on ka sinu juhitav ettevõte potentsiaalne unistuste tööandja.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 15:24
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundusstrateegia 2025. aastaks
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele